Friday, June 17, 2011

Minat Handbag?


Salam bahagia.
Aku kat Kota Bharu ni. Rumah abag ku Hj alwi Mohd Ali.
Lepas ni akan ke Tanah Merah untuk majlis akad nikah Muhammad Arif Mohd Shukri
di masjid Tanah Merah selepas solat Jumaat.

Apa aku nak share dengan anda hari ni ya?
Aku dok meninjau gambar2 dalam PC aku ni kot2 dapat idea untuk aku kongsikan.
Haaa...dapat idea.

Pasal handbag boleh, ini mesti menarik minat golongan hawa...ibu, isteri, gadis dan yang bukan gadis.
Handbag lagi?
Ada yang komen, apa sal asyik nak menunjuk koleksi peribadi dan apa
yang kita ada kepada  orang lain?
"Ada aku kisah"?
"Aku punya blog, aku punya hobi, tangan aku yang menekan laptop aku,
duit aku, handbag aku, aku punya pasalla."
Engkau punya blog, kau tulislah apa pun yang engkau suka".

Sorry bro, emosional sikit.
Asyik dok mengutuk orang tak habis2.
Asyik dok cerita buruk orang tak siap2.
Asyik dok mengata orang tak sudah2.
Asyik dok menghina orang tak selesai2.

Kata Hukama...jadilah kita tiga golongan...
1. Jika kita tidak boleh menyenangkan, jangan pula kita menyusahkan.
2. Jika kita tidak boleh menguntungkan, jangan pula kita merugikan.
3. Jika kita tidak boleh memujinya, jangan pula kita menghinanya.

Alahai...membebel pulak mak aji ni.
Mananya handbag, koleksi CDM tu? Cepatlah nak tengok ni.
Ini bukan nak menunjuk tau, cuma nak tunjuk je.
Moga kau orang terbuka hati nak berusaha lebih kuat bersama AT 181.
Layannnn...


Jenama Bonia paling banyak koleksi yang aku ada.
Yang aku aku beli dalam empat tahun lepas di Butik Bonia KLIA.
Harganya waktu tu dalam RM1200 lebih.
Sekarang dah murah dah.
Aku suka handbeg ni, tapi jarang pakai.
Kecuali untuk majlis tertentu sahaja.

Yang ni aku beli di Gold Coast tahun 2007 yang lalu.
Tak ingat lak prizenya.
Besar dan luas serta banyak compartment.
Selalu gak aku  guna bila berdemo.
Semua barang boleh masuk
Handbag ni pula aku beli di Tokyo tahun 2009 lalu.
Harganya lebih kurang RM800 duit kita.
Aku jarang bawa, maklum warnanya putih. susah sikit nak macth dengan baju.
tetapi coraknya simple.
Compartment pun banyak.
Yang ini Bonia paling aku kerap pakai.
Harganya RM1200 lebih. Dah tiga tahun aku beli di Butik Bonia Alamanda Putrajaya.
Kulitnya tidak mudah kotor, tidak seperti handbag yang berkulit fabrik.
Lasaklah kiranya.

Jenama Braun Buffel warna maroon. aku beli empat tahun lalu di Butik Braun Buffel
di KLCC. Harganya jika tak silap aku RM1800.
Aku selalu guna handbag ni, besar, banyak ruang dan poket.
Bukan setakat dompet, lipstik, bedak, handphone aku masukkan dalam bag ni, telekung solatpun boleh masuk.
Tetapi yang lucunya, aku selalu kehilangan handphone jika bawa bag ni kerana terlalu banyak compartmen.
Terpaksa guna handphone hubby untuk mencari handphone sendiri.
Itu yang dia boring tu. Hu hu hu... sorrylah darling
Bila dah kerap jadi gitu, aku terpaksa beli  handphone kedua untuk mengesan yang pertama.

Hadiah birthday aku dua tahun lalu,  Jenama Bonia.
Daripada seseorang yang istimewa....rahsia tau.
Tak boleh bagi tau.
Maaf lah yer...tut tut tutAku bawa handbag ni jika ada majlis formal atau kenduri kahwin je.
Sayang u...
Bukan Bonia je, LV pun ada la.
Tapi awas, ini bukan Golok siam mari tau.
Nak pakai belilah yang oriiii....
Nanti kena rampas.
Aku sayang handbag ni, adale  pakai tiga empat kali.
Hubby aku ada juga tanya, handbag banyak2 tu bila nak pakai?
Pakailah, buat apa simpan?
Jenama Bonia gak, aku beli di Butik Bonia airport Kuching dua tahun lalu.
Sambil gi jumpa rakan kongsi di Sarawak, ku penuhkan dengan aktiviti shopping.
seronok betul buat business ni, setiap hari happy, enjoy dan riang ria sambil makan dan shopping seluruh dunia.
jom lah ikut buat business...call me 016 2212181.
Juga jenama Bonia hadiah daripada hubby la masa anniversary yng ke 20
dua tahun lalu.
Dah 21 tahun kami bersama.
Pahit manis susah payah suka duka kami telan semua.
Dengan empat orang cahayamata.
Syukur alhamdulillah, rezeki Allah melimpah ruah dikurniakan
untuk kami sekeluarga.
Handbag jenama Carlo Rina ini hadiah daripada hubby.
Sewaktu birthday ku yang ke 40 tahun 2006.
Jimmy Choo...bukan main2 u.
Bukan setakat Bonia u.
Mahal ni, ribu riban looo.
Handbag ni selalunya aku bawa ketika melancong ke luar negara.
He he he...esok nak gi Hong Kong aku bergaya dengan handbag ni la.
Handbag terbaru...Coach yang aku beli seminggu yang lalu.
Buat bergaya majlis kawin anak saudara aku hari ini.
Mesti cantik kan!
Semuanya aku balut dan simpan dengan baik.
Ditutup kemas supaya terlindung daripada habuk dan kotoran.
Sebab tu handbag ni tahan lama.

Oklah, aku nak bersiap untuk solat Zohor jap.
Lepas tu terus nak ke majlis akad nikah Muhammad Arif.

Selamat Pengantin Baru.
Bye bye.
Ta ta

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.