Thursday, December 20, 2012

Mimpi Yang Pasti


Salam perjuangan.
Lama tak menulis di ruangan ini.
Bukan malas.
Bukan juga tak ada masa.

Kesibukan melanda selepas habis program intensif Jutawan Industri dgn DAO.
Kesibukan menulis buku aku utamakan.
Setiap hari berdikit2 aku siapkan.
Buku pertama...ia bukan suatu tugas yg mudah.
Seboleh mungkin aku akan siapkan mengikut jadual.
Wah...tunggu ya.
Moga ada manfaat utk aku tinggalkan kepada anak cucuku nanti
sebagai wadah utk mereka menyusuri perjuangan nenda mereka nanti.
Betapa aku telah bekerja keras bersama Hai O untuk aku tukar sejarah kegemilangan
warisan generasi ku nanti.
Insyaallah doakan ya.

Demikian pula dengan kesibukan bersama rakan kongsi baru.
Juga sambutan terhadap produk baru velocity mencetuskan fenomena luar biasa ke atas
permintaannya.
Dan telefon berdering2 minta dilayan dari rakan kongsi serata dunia meminta
aku datang untuk membuat persembahan baru
Velocity.
Nyata...gegaran Velocity lebih dahsyat kali ini.
Aku sudah dapat merasai kedahsyatannya.
Asal saja aku sanggup bekerja keras.
Gandaannya, lonjakannya pasti tiga kali ganda beranding zaman Bio Aura.
Gelombang luar biasa pasti terjadi.

Untuk rakan kongsi yg sudi membaca catatan ini,
segera melangkah bersama kami.
Jangan hanya menjadi pemerhati yg setia menhitung kejayaan orang lain cuma.
Ayuh berpadu tenaga, berganding bahu
untuk mencipta jaya buat kali kedua, ketiga atau ke 100 sekali pun.
Apa salah?
Tentu tidakkan.

Yang berhenti seketika, yang asyik dengan bizz lain sekali pun, yang masih koma maupun
nyawa2 ikan, telahan ku kali ini pasti benar.
Mimpi ini hampir pasti.
Doa ini kian nampak akan makbulnya.
Benderang cahaya kian menampakkan wajahnya.
Benar sekali...gandaan Velocity yg maha dahsyat.
Awas...gelombangnya hanya utk yg berusaha.
Runtuhannya hanya utk yg setia bersama.
Mimpi yang pasti...wah macam bunyi tajuk lagu ya.

Salam ceria.
Tunggu buku pertama catatan perjalanan sebagai pejuang MLM, nukilan rasa
FAARIDAH MOHD ALI

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.