Friday, February 3, 2012

Terperap Di Bilik Tidur

Terperap kat rumah, dalam bilik tidur...sinilah tempatnya dah dua hari ni.
Mengaji, baca buku,belek majalah, buka pc, hapdate blog dan fb, tengok email,
jawab call, call kawan2.
Tetapi alahai jemunya...
Maklum selalu ke hulu ke hilir.

Aku masih sakit sikit2.
Bibir masih bengkak, pipi pun sama masih lebam.
Tangan kanan dan lutut masih bengkak.
Tetapi beransur pulih.
Alhamdulillah. Syukurlah masih boleh menikmati segalanya.
Apa benda lagi aku nak buat?

Nak gi jalan, tak berani.
Jalan pun terhenjut2 gayanya.
Muka pun sembab lagi.
"Macam kena suntik botox bengkaknya"...kata Kuyah sambil ketawa
waktu datang tghari semalam.

Nak gi shopping baju? Aku pun takut orang terlanggar aku.
Nanti huwwaaaaaa menjerit.
"Alahai...mama berehatlah jangan ke mana2."
Pesan Irah dan Aisyah pagi tadi sebelum mereka ke sekolah.

Dzul nak bawa makan kat luar, aduh...nak mengunyah pun tak tahan.
Baik makan kat rumah je.

Bertimbun2 Dzul belikan majalah utk aku habiskan
sepanjang percutian ini.
Ada Solusi, ada al Islam, ada Nur, ada Wanita, Keluarga,
Nona, Aniqah, Anis, Intrend, Jelita, Anjung Seri, Laman, Impiana dll.

Banyak masa ada kat aku sekarang ni.
Tapi nikmat sihat ditarik sedikit.
Ujian....tak perlu merungut atau berkeluh kesah.
Terima, reda serta bersyukur dan bersabarlah.

Ada masa sihat dan ada masa sakit.
Begitulah hidup kita ni.
Jalan pun bukan sepanjang masa lurus,
ada masa bengkang bengkok dan berliku2.
Trafic light tak sepanjang masa hijau,
cukup waktu bertukar orenge dan merah.

Jumpa lagi. Harap2 Selasa depan boleh hadir ke USJ.
Bye bye...assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.