Wednesday, April 4, 2012

Kenangan Dari Serata Dunia

Ini dr Bruxelles waktu ke sana
tahun 2008 dulu.


Salam bahagia.
Nak share dgn anda semua...koleksi kenangan dan souvenir daripada serata dunia
yg aku kumpulkan sejak 10 tahun lalu bersama perniagaan ini.
Semuanya tersimpan elok.
Dalam kabinet hiasan, dalam almari, kat dinding, kat kusyen, atas lantai pun ada.

Aku mula mengumpul semua koleksi ini sejak aku layak melancong percuma kali
pertama ke Shanghai tahun 2003 yg lalu.
Paling aku minat  dan sayang ialak koleksi pinggan hiasan.
Ini bukan pinggan buat makan ya.
jgn kondem2 kata lebih baik letak kat dapur buat hidangan di meja makan.
Tiga serangkai
Kenangan drpd Paris.
tahun 2008.
Ada mug, ada piring dan ada pinggan.
Semuanya daripada Amsterdam  dan Paris.
Menghiasi dinding di ruang makan tetamu rumah aku.
ada yg minta nak beli, tapi sorry aku tak jual.
Pelbagai frezze magnetic dari seluruh dunia.
Koleh hiasan dari Tokyo
ketika aku ke sana Oktober 2009.
Ini lak daripada Switzerland
ketika ke sana Oktober 2010 yg lalu.
Cantik menghiasi kitchen cabinet di rumah ku.
Aku buat isikan biskut, buah kurma dan gulu2.
Kenangan daripada Singapore tahun 2011 lalu.
Cantiknya teko ni London. Aku dapat hadiah dr kawan baik.
Pinggan hiasan drpd Paris.
Souvenir dr Amsterdam 2008 yg lalu.
Drpd Switzerland
Koleksi sudu drps pelbagai tempat yg dilawati.
Ada dr Bangkok, Switzerland, Bruxxels, Paris, Tokyo dan Korea.
Kenangan dari Mekah ketika mengerjakan haji tahun 2009 yg lalu.
Haji yg sentiasa dirindui...pilihlah Kami lagi utk menjadi tetamuMu. Insyaallah
Ketika melawat Adib di Cairo tahun 2010 yg lalu.
piring tulisan tangan.
Mug ajaib...ada aura drpd Alexerder Mesir ketika ke sana Mac 2010.
Sempat memiliki souvenir drps Qatar ketika transit menuju
Switzerland dulu.
Hiasan lampu tidur di bilik tidur yg kami beli drpd Cairo.
Aku beli sepasang.
Pilih punya pilih...aku beli piring ni ketika makan angin sekeluarga ke Singapore.
Buah anggur kristal ketika singgah di Jerman.
Disneyland Tokyo.
Disneyland Korea.
Cenderahati drpd Hong Kong.
Pelbagai koleksi loceng yg dibeli di Paris, Switzerland, Jerman, Amsterdam, Jerman.
sweet...Amsterdam
Model swissair yg dibeli ketika dalam penerbangan ke Switzerland.
Set minum petang daripada Korea.
drpd Switzerland.
Cantiknya...aku suka ni.
Hari2 aku lap supaya kekal serinya.
Sepasang piring Kenangan drpd Luzern
Yg ni dr United Kingdom...hadiah drpd kakak ipar.
Bukan murah ni...sekeping pun beratus2 harganya.
Yg aku aku kirim pada kawan yg ke UK.
Drpd Beijing...
Fine Bone China.
Kenangan drpd Dubai.
Ketika transit di sana dalam perjalanan ke Paris tahun 2008 lalu.
Sepasang kaki lilin...aku beli ketika ke Perth tahun 2005 lalu.
masih dalam keadaan yg sangat baik.
Anak2 tak pernah sentuh koleksi kesayangan aku.
Kaki lilin yg aku beli ketika ke Gold Coast Autralia tahun 2007 lalu.
Pelapik kusyen drpd Sydney 2009 lalu.
Ambal yg sgt tebal berharga lebih RM1000 yg aku beli ketika ke Sydney Australia.
Drpd Gold Coast Australia.
Kunsyen drpd Madinah.
Darpd Madinah ketika mengerjakan umrah tahun 2007 yg lalu.
Plak kayu hiasan drpd Perth Australia.
Menghiasi dinding di ruang tamu kedua rumah kami.
Darpd Madinah ketika mengerjakan haji 2009 lalu.
Banyak gak yg aku hadiahkan pada sedara mara dan kawan2...ini satu2nya yg masih ada. Tapi belum digantungkan, dinding semua dah penuh.
Plak kayu yg menghiasi dinding luar rumah dekat pintu masuk.
Kenangan drpd Gold Coast Australia.
Pelbagai koleksi loceng drpd serata dunia.
Ada drpd Beijing, Perth, Sydney, Switzerland dan lain2.
Drpd Korea.
Yg ni lak drpd Tokyo Jepun.
Yg ni juga drpd Tokyo Jepun.
Kenangan drpd Tokyo Jepun
Cermin muka di bilik Aisyah yg aku beli ketika singgah di Bangkok.
Jam kayu dr Jerman.
Drpd Sydney Australia
Frame gambar pun jadi kenangan...yg ni drpd
Tokyo Jepun.
Frame yg aku beli ketika melawat Hong Kong.
Gambar2 kenangan ketika mengerjakan haji yg aku letakkan dlm bingkai
yg dibeli drpd Paris.
Arca kaca drpd Sydney Australia.
Arca kaca AlQuran drpd Bahrain ketika dibawa ziarah ke sana
sewaktu mengerjakan umrah tahun 2005 dahulu.

Kenangan drpd Shanghai.
Shanghai merupakan destinasi yg pertama aku layak.
Awal 2004.
Kenangan drps Luzern.
Arca kenangan drpd Paris... Eiffel Tower
Walaupun kecil, tetap indah untuk dikenang.
Drpd Bangkok.
Drpd Alexerder Mesir.
Drpd Mekah Al Mukatutul Mukarramah
hee comelnya...cawan hiasan dgn corak yg berbeza setiap satunya.
Daripada Tasik Titeesee
Mug tertulis Las Vegas tetapi aku beli ketika di Korea.
Drps Jerman
Loceng drpd Cairo.
Pelbagai key chain drpd serata dunia.
Banyak bagi kat kawan2 setiap kali pulang drps luar negara.
Ini je yg aku masih simpan buat kenangan.
Topi...ada drps Hong Kong, Switzerland, Gold Coast dan Singapore.
Selendang drps Beijing, Shanghai, Perth, Jerman dan Tokyo.
Table mate  drpd Madinah.
Penutup kepala drpd Beijing, Korea dan Switzerland.
menanhan sejuk...kenangan ketika menghadapi musim sejuk drpd
Beijing, Korea dan Switzerland.
Masih elok tersimpan kenangan drpd Shanghai.
Koleksi pen dan ball point dr serata tempat yg kami kunjungi.
Setiap satunya disimpan dgn baik walaupun setengahnya dah rosak.
Milik anak2 drpd merata tempat.
Banyak lagi yg tak dirakamkan seperti selendang, key chain, topi,
T shirt, sweater, kasut dan lain2.

Itulah sebahagian koleksi yg aku simpan sebagai kenag2an sepanjang
perjalanan makan angin percuma ke luar negara.

Bagi anda yg akan ke Holland dan Belgium nanti, buatlah koleksi sendiri.
Apa yg anda minat, ap yg anda suka untuk menjadi kenangan indah hidup ini.
Ia sebagai ganjaran drpd usaha yg tak pernah mengenal jemu dan penat.
Tahniah bagi yg layak ke Holland dan Belgium nanti.


Anda Buat Anda Dapat.
Anda Berjaya Anda Yg Hebat.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.