Thursday, April 18, 2013

HOMGLOBizz

Salam kejayaan.
 HOMGLOBizz
Berdasarkan pengalaman sendiri selama 10 tahun.
Walaupun dulu dunia internet tidak meluas seperti kini, teta[pi asasnya tetap HOMBizz.
Tanpa kedai, tanpa pekerja, tanpa modal besar,
tanpa stok puluhan ribu, tanpa renovation kedai, tanpa perlu tubuh company,
 tanpa pening nak cari jenama produk, nak fikirkan tentang kajian produk,
nak fikirkan tentang kualiti produk,
nak brandkan produk, nak uruskan iklan, nak uruskan halal haram produk,
nak bayar segala macam bil2 perniagaan,
Tetapi bagai tak percaya, hanya bermula secara kecil2an bermodalkan keahlian RM50 saja
10 tahun lalu,
rumah menjadi ofisnya,
aku mampu menjana pendapatan 5 angka setiap bulan sejak tahun 2003.
Malahan konsep HOMBizz ini bermula tahun 2008, ia mula menginjak menjadi 6 angka setiap bulan.
Masih menggunakan konsep yg sama, ia menjadi empayar perniagaan yg amat besar
dan berkembang ke seluruh nusantara termasuk
Indonesia, Brunei dan Thailand.
Daan aku menambahbaikan dengan konsep yang lebih hebat

Konsep

HOMGLOBizz

Inilah kelas untuk malam besok.
Malam esok aku buat slot ni.
Percuma untuk warga akademi Taipan.
Nak bawa orang baru pun boleh.
Alhamdulillah aku juga dapat bawa orang baru.
Ada 4 orang nak datang. sebelum ni jenuh ajak datang tapi tak mahu.
Tak ada masa katanya.
Alhamdulillah,ini bukan kepakaran aku.
Social media marketing bukan kepakaran aku.
Tak ada banyak ilmu tentang hal ini.
Tapi sampai bila nak bagi alasan tak tahu.
Sebagai seorang leader dalam akademi ini, aku kena rajin cari ilmu
 untuk buat pembaharuan kepada bizznes.
Belajar cari ilmu dan kongsilah dengan semua rakan kongsi.
Alhamdulillah, sebulan lepas aku belajar dgn sifu dalam internet marketing
Mr Bryan Gan.
Kosnya bukan murah.
Dua hari je aku bayar lebih RM2500.


Tetapi demi mendapatkan yg terbaik, aku join.
Mungkin pada orang lain, kosnya terlalu tinggi.
 Tetapi tidak ada yg percuma untuk suksess.
Pasti berbaloi.
Demi untuk memperhebatkan bizz dan memantapkan dgn ilmu2
baru kepada semua rakan kongsi.
Wah...dunia baru bagai terbentang di depan mata setelah menghadiri kelas dengan
Bryan Gan.
Mengapa sejak dulu aku tak belajar?
Detik hati.
Mengapa dari dulu aku tak tahu semua ini?
Getus hati lagi.
Orang lain menjana pendapatan dan jualan puluhan juta hanya dengan menggunakan fb shja.
Bukan produk isunya.
Apa saja boleh dijual di fb.
Apa saja orang nak beli dgn fb.
Tetapi bagaimana caranya.
Apa strateginya.
Syukur, terbuka minda terbuka segala2nya selepas dua hari bersama Bryan Gan.
30 April ni sehari lagi, group coaching pula bersamanya.
Wow...melimpah ruah ilmu.


Terima kasih kepada Arif Sufian Hussain.
Yg membantu mendesignkan cover untuk iklan ni.
Lepas ni kena belajar buat sendiri.
Dah pandai daa sikit2 sebab belajar buat mengunakan perisian  photoshopp.
Hanya dengan smartphone di hujung jari, menggetel je tangannya, kita mampu menjana pendapatan besar
sebesar manapun yg kita mahu, asalkan kita bersedia utk belajar kaedah dan strateginya.

Bolehlah datang malam esok.
Terbuka untuk semua.
Tiada bayaran.
Boleh bawa orang baru.
Maaf, tak boleh bawa anak2 kecil.
Demi keselesaan sepanjang slot berjalan.


Yang nak walk in boleh sms dulu.
016 2212181
FARIDAH MOHD ALI


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.