Monday, January 2, 2012

Belum Ada Bio Aura?

Salam.

Tiga hari lepas, aku ke taman Puncak Jalil.
Gi pasang Bio Aura.
Ada lagi yg tiada water filter.
Dah berbelas tahun berumahtangga.
Mempunyai 3 orang anak. Mak tinggal dgn mereka juga.
Ada sorang pembantu rumah. Semuanya 7 orang sekeluarga.
Suami isteri bekerja.

Habis selama ini minum air apa?
Katanya setiap hari gi beli air mineral atau beli yg
dijual melalui mesin.
Boleh tahan begitu, setiap hari mengangkut air.
Setiap hari mengeluarkan belanja duit untuk beli air
Berapa kos sehari?
Katanya dlm RM5 sehari.
Jika sebulan berapa?
Dalam RM1000 hingga RM1400 sebulan.

"Kenapa tak beli sistem rawatan air di rumah?"
Tanya aku padanya.
"Terfikir juga nak beli, tapi tak tahu nak beli dgn siapa".
"Tak ada sesiapa yg datang tunjuk apa2 produk penapis air".
Kata isterinya lagi.

Kat mana aku jumpa Arshad ni?
Aku tegur dia ketika dia sedang tadah air kat mesin air depan kedai mamak
di BK4 seminggu lalu.
Senyum, tegur dan minta no HP.
Haaa...terus Arsyad bagi no HPnya.


Sambil menyelam sambil minum air.
Aku share dgn isterinya tentang PB dan strategi menjana income
melalui AT 181, sementara menunggu Dzul siap
pasang BA kat dapur.
Alhamdulillah, sgt positif.
Nak datang kat TTC Selasa ni.
Insyaallah, harap terus positif.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.