Wednesday, August 8, 2012

Nasib Baik Ada Prudential

Salam.
Ada waktu sihat ada waktu tak sihat.
Rasa lain macam, aku call doktor yang selalu aku jumpa,
Pakar di Ibnu Sina Pusrawi, Jalan Tun Razak Dr Razipah Ibrahim.

Segera ke sana.
Aku ni jenis tak mau simpan penyakit.
Biar aku jumpa doktor awal2 lebih bagus berbanding dibiarkan parah.
Rasa lain macam je, terus refer doktor.
Apa lagi ditahanla.
Minta berehat.
Buat pelbagai pemeriksaan.
Dari atas sampai bawah.
Dari luar sampai dalam.
Dari kecil2 sampai besar.
Complete.
Scan sana scan sini, teropong sana teropong sini.
Ambik darah itu ambik darah ini.
Cucuk sana cucuk sini.
Masuk lak terowong apa entah...
Aku tahan je.
Menunggu apa2 yg baik mengikut pertimbangan pakar.
Berjam2 menunggu. Tapi layanan memang tip top la.
Nasib baik ada insurans Prudential Insurans.
Berapa kospun, ada yg cover kosnya.
Beribu2?
Berbelas ribu?
Berpuluh ribu?
Malahan beratus ribu?
Syukurlah, boleh bayar premium yang diperlukan untuk keselesaan kesihatan waktu kecemasan begini.

Tak rugi ambik insuran.
Sakit datang tanpa diduga.
bersedialah.
Jika aku tak ambik insuran, aku dok terdamparlah kat hospital Serdang atau Putrajaya.
Dah tau cam mana layanannya kan!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.