Thursday, August 30, 2012

Peluang Yang Dinanti.

Cerita tentang berniaga.
Sebab aku memang orang berniaga.

Semalam ada dua appointment.
Satu di USJ 9...kat restoran Muslim Al Munawarrah.
Port untuk orang2 Taipan.
Berjumpa CDM Hasmidar.

Lepas tu aku ke VIKL.
Dgn SSM Rohana.
Di sinilah tempatnya.
Di bengkel Kemahiran Hidup.
Dah banyak kali aku demo kat sini.
berkongsi dengan cikgu2 di VI.
Ada yg positif dan ada yang negatif.
Ada yg mahu, dah isi borang, isi borang bank untuk dana.
Kemudian dapat duit tak jadi pulak.
Macam tu lah.

Aku tak give up.
Buat apa nak give up.
Inilah tugas rutin aku.
Bantu rakan kongsi untuk berjaya.


Semalam datang lagi berdemo kat sini.
Jam dua petang sampai.
Dgn Nik...alhamdulillah sgt positif orangnya.
Dah lama bekerja, hidup tak berubah pun.
Mahu mencuba sesuatu yg baru, mana tahu boleh jadi rezeki untuk Nik dan anak2nya.
Dah lama Nik mencari peluang, tapi tak ada sesiapa yg datang berkongsi.
Alhamdulillah,bagai peluang jatuh ke riba.
Peluang yang dinanti.
Nik tak mahu tunggu lama.

Nik terus isi borang ahli.
Hari ni Nik siapkan dokumen.
Aku uruskan dgn BR.Tapi Nik kata dia mahu dgn BSN.
Insyaallah, Akademi taipan pasti akan membimbing Nik.
Akulah mentornya.
SSM Ana uplinenya.
harap positif berterusan.
jangan diracuni oleh anasir2 subersif.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.