Sunday, December 18, 2011

FB dan Blog


Salam.
Baru sampai rumah.

Syukur, dapat dua mesej dr FB.
Mereka pm kat inbox aku.
Satu daripada bekas anak didik aku nak tahu macam mana
nak buat business PB.
Insyaallah, dia minta aku datang malam besok  di rumahnya di Cheras.

Satu lagi daripada rakan kongsi lama.
Nak jumpa tengah hari esok.
Mereka melihat perkembangan aku melalui blog.


Satu lagi daripada rakan kongsi,
yg begitu lama berdiam diri.
Nak jumpa katanya, dah tak tau apa2 tentang business.
Sebab terlalu lama tak hadir kelas.
Tetapi dia tetap tahu berita2 dan perkembangan
AT181 melalui blog dan fb aku.
Insyaallah Selasa depan nak datang meeting dulu.

Pagi tadi lak, DSM Nurul yg lama berdiam diri pun hadir.
Lama berehat katanya, tetapi niat di hati selalu ada nak buat semula.
Alhamdulillah, katanya semangat macam kembali pulih.
Alang2 buat, biarlah berterusan.

Anda warga Taipan sekelian?
Di mana anda berada?
Dah tak semangat nak datang meeting?
Dah malas nak buat?
Rasa seronok dok saja2 kat rumah?
Dah malas nak jumpa mentor?
Ruginya jika buat sekerat jalan.
Ruginya jika kita join sebentar sahaja.
Ruginya jika tak meneruskan perjuangan.
Ruginya jika kita menoleh ke belakang.
Ruginya jika kita hanya hangat2 tahi ayam.

Aku ni dah 9 tahun.
Dah 9 tahun buat perniagaan ini.
Malahan dah tak reti nak buat business lain.
Aku ni masih lagi buat.
Masih lagi buat.
Masih lagi berimpian.
Masih lagi excited.
Masih lagi berusaha.
Masih lagi mencari ilmu.
Masih lagi datang meeting.
Masih lagi berjumpa mentor.
Masih lagi berjumpa prospek.
Masih lagi berdemo.
Masih lagi berkongsi peluang.
Masih lagi mahu mencipta kejayaan2 baru.
Masih lagi mahu berkongsi.
Masih lagi bercakap, bagi motivasi dan suntikan
semangat kepada rakan2 kongsi.
Masih lagi gi cari prospek.
Masih lagi bagi2 business card pd org.
masih lagi bagi flyers pada orang.
Masih lagi gi pasang Bio Aura kat rumah pelanggan.
Masih lagi cerita tentang hebatnya PB kepada sesiapa je yg nak tahu.
Masih lagi membina rakan kongsi baru.
Buat buat dan terus buat.

Petang ni kami lepak2 kat rumah.
Aisyah ikut Sofea dan Dania ke IOI PUchong, tengok wayang
katanya.

Malam ni aku ada demo di Seri Kembangan.
Wah...inipun dgn bekas pelajar aku kat SMSI dulu.
Maslinda dan maknya nak tahu cara tentang PB dan cara
menjana pendapatan melalui business ini.
Inipun rezeki melalui blog.
Mereka teruja melihat blog aku.
Bagus ada blog ni kan.
Ada gak rezeki masuk.

Anda bagaimana?
Nak cari side income?
Mencari part time?
Mencari business sambil2 kerja?
Atau nak merasa pencen, melancong percuma?
Nak gi umrah secara percuma?
Nak gi London percuma tahun 2012?


CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
Call me 016 2212181





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.