Thursday, December 22, 2011

Besok Mungkin Dia Mahu

Salam sahabat2 Taipan.
Petang semalam jam 3.30 petang, aku jumpa prospek
Shaliza Nor di A&W kat Petroas Bandar Kinrara.
Itu dia Shaliza Nor sedang ambik order.
Shaliza dah hadir BOP kat Taipan minggu lalu.
Teruja sangat katanya.
Banyak dapat ilmu dan strategi.

Semalam baru aku jumpa dia sekali lagi,
untuk secara lebih detail ttg marketing plan dan strategi.
Shaliza ni dah ada business rupanya.
Baru je buka CC kat Meru Klang.
Modalnya dlm RM45 ribu.
Boleh tahan.
Dia juga ada join satu business company New Image.
Jual jual untuk tambah2 side income.

Tapi bila dia datang kat USJ 9 minggu lepas, dia teruja sgt.
Macam mana boleh dapat income besar ya!!

Itu yg aku jumpa dia, cerita padanya, kongsikan dgn dia, bagaimana
strateginya, bagaimana nak buat, bagaimana nak mula,
apa yg patut buat.

"Menarik gak ya." kata Shaliza.
"Yg saya buat ni gak, taunya jual je, tak ada nak bina network, tak ada
target pangkat, atau melancong macam yg Taipan tunjukkan.
Baguslah strategi ni.".
Kata Shaliza lagi.

Aku hanya berkongssi peluang.
Mau ke tak mau,tidak pula aku memaksa.
Jika kita tak suka org paksa kita, akupun tak suka paksa org.
Tambahan lagi aku tengok Shaliza sedang excited dgn business susunya.
Juga sdg membangunkan kedainya Amboi Dot Net di Klang.


Tak apalah, jika ada rezeki dia, adalah.
Jika tidak pun tak rugi berkongsi dgn sesiapa pun.
kita berkongsi yg baik.
Mana tahu hatinya terbuka suatu hari nanti, jika pun mahu join hari ini.

Kadang2 hari ni kata tak mau, besok mungkin dia mau.
Hari ni belum ready, besok2 dia dah ready dia cari kita balik.
Yg penting kita dah berkongsi dgn dia.
Tapi kena followup juga.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.