Thursday, May 3, 2012

Jumpa Kawan Lama.

Salam.
Baru sampai rumah.
Pagi2 tadi ke Putrajaya, berjumpa kawan lama.
Katanya nak tengok PB.
Aku gi lah ke Precint 2, MOF.
Tapi nak ambik gambar, dia tak mau.

Lama aku tak jumpa Ummi, dulu sama2 belajar
kat sekolah menengah.
Lama bersembang.
Bercerita hal masing2.
Maklum berbelas tahun tak jumpa.

Habis bersembang, baru aku tunjukkan PB.
Terus nak fitting.
Ajak buat business tak mau.
Katanya dah tak ada apa nak cari dalam hidup ni.
Diapun dah gred 52.
Cukuplah dengan apa yg ada.
Anak pun dua orang je.
Dua2 kat U.
Suamipun gaji tinggi.
Pilot Mas.
Hampir RM20 ribu sebulan.
Setiap dua atau tiga bulan, Ummi ikut suami
makan angin seluruh dunia.
Hidup dah selesa, serba ada dan serba cukup.

So apa lagi nak cari?
Nak tambah amal ibadat je katanya.
Kerjapun sibuk, maklum orang besar.

Lepas fittingkan Ummi, aku balik ke rumah jap.
Nak rehat, makan dan solat zohor.
Kemudian keluar demo lagi.
Lepas ni ke VIKL.
Ada kumpul beberapa orang cikgu nak cuba PB.
Janjinya jam 2 petang.

Lepas tu aku ke Shah Alam.
Kali ni jumpa Pn Aini,  lawyer untuk serahkan semua dokumen
rumah.
Jual beli rumah lagi.
Best...hidup ini indah jika kita memanfaatkan peluang.

Malam ni ada kelas pengukuhan.
Jom datang, kita belajar belajar dan terus belajar.

Esok aku nak PBAKL lagi sekali.
Dengan Aimi kali ni.
Jam 11 pagi ada slot bersama Prof Dr Muhaya.
Siapa free, jom ke PWTC.

Ok jumpa malam ni ya.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.