Friday, September 7, 2012

Jamuan Raya Azmi Associates

Azmi  & Associates
Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri 2012.
Di Royale Chulan Hotel Jalan Conlay KL.

Aku menghadirinya beberapa hari lalu.
Ramainya orang.
Ramainya pelanggan.
Ramainya jemputan dan tetamu.


Kami datang sebagai keluarga.
Adik beradik.
Bawa ma dan Aimi sekali.
Kami sampai dah lewat petang.
Aku ada demo dulu sebelum tu di Cheras.
Jam 8 malam, tetamu dah berkurang sedikit.
Baru nak snap gambar.
Makanan semua sedap2.

Bersama kakak ipar...Datin Latifah Tahar.
Lebih mesra dengan panggilan kak Shawa sahaja sejak dulu.
Juga ma dan Mirah, anak kedua abang Mi dan Kak Shawa.
Orang  berniaga.
Aku kagum dengan kejayaan abang kedua...
Dato' Azmi Mohd Ali membangunkan Azmi & Associates.
Bermula seoarang, kini sangat suksess.

Aku difahamkan oleh Siti, sekretary abg Mi bahawa kos untuk majlis ini
menghampiri RM40 000.
Wow...banyaknya.
Wang buat wang.
Setiap perbelanjaan mesti ada pulangannya keuntungan.

Kerja kerasnya aku kagumi.
Rajinnya memang tiada tandingan.
Bersungguh2nya tiada yg boleh lawan.
Komitmen dan pengorbananya membangunkan syarikat lawyernya sendiri.
Sehingga dikenali di peringkat antarabangsa.
Patutlah dia berjaya.

Sangat baik dan pemurah orangnya.
Sering menghantarnya stafnya menunaikan umrah.
Tetapi sangat tegas dengan pekerjanya.
Ini semua info daripada staf dan lawyer2 di syarikat abg Mi.
Ohhh...banyak yang aku tak tau.
Kata Siti...Dato' tak mau kebaikan dan kerja kebajikannya diwar2kan.
Menutup kebaikan bagai menutup kejahatan.
Jangan orang tahu.
Cukuplah Allah saja yang tahu.
Alhamdulillah...Hebat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.