Sunday, July 3, 2011

Adakah Benar


Jam satu pagi saat ini.
Belum tidur.
Dzul pun masih belum tidur, sedang membaca buku terbaru yang dibelinya semalam.
bertajuk Misteri Firaun, Musuh Para Nabi.

Aku pula tak lena nak pejam.
Macam2 yang bermain dalam fikiran.
Nak tulis mati emak nak pendam mati ayah.
Eh eh lupa...ayah aku memanglah dah aruah pun.
Alangkah bahagianya jika ayah masih ada.
Tiba2 rindu menggamit hatiku....sedeyyy.

Pendeknya memang serba salah.
Adakah benar, adakah betul.
Entahlah, nantilah esok aku bincang dengan upline dan mentor ku.
Apa yang patut dibuat.
Apa yang patut difikir.
Bagaimana nak menanganinya.
Apakah hasilnya.
Apakah keberkesananya?
Atau patutkah diwar2kan sedemikian rupa.

Gerak hatiku, rasanya bagai ada yang tidak kena.
Atau hanya mainan di fikiranku semata2.
Atau mungkin kebijaksanaan syaitan durjana yang sentiasa menggoda hati dan jiwaku.

Entahlah.
Rasa malas nak fikir.
Rasa malas nak ambik tahu lagi.
Tapi apalak yang akan terjadi andainya aku bersikap begitu.
Pasti lebih parah.
Pasti lebih teruk.
Pasti lebih banyak kesannya.

ah..malaslah nak fikir.
Baik aku solat hajat dua rakaan, mohon petunjuk dari Allah.
Kemudian tidur.
Jumpa lagi.
Ta Ta
Ta Ti
 Tu Tu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.