Friday, July 1, 2011

Apa tu bang?

Salam.
Kat mana adik kakok kita ttekoh ni?
Dok mano? he hehe
Maahlaa deh, ambo ni orghe kelate oriii.
Make budu, nasi bbelauk, sambaa ppoyok, ike kering...

Rabu semalam, aku ada appoiment, janjinya tiga orang tapi yang jadi dua orang je.
Biasalah, ada yang last minute cancel la, ada meeting la, anak sakit la, bla bla bla.
So tangkap muatlah dua orang.
Janji aku keluar rumah.
Jumpa orang.
Share dengan orang.
Cakap dengan orang.

First appoiment kat Shah Alam, belakang Tesco seky 13.
Bistro Kasih.
Dengan engineer ICT, namanya Nizam.
Muda lagi,kami kenal dia masa program ESQ MCB


"Nizam pernah dengar AT 181?"
"Tak ada bang, tak tahu pun. saya kat ofis je tak tau benda sgt benda2 gini. apa tu bang Dzul?"
"Hai O tahu tak?" Tanya Dzul lak?
"Hai O? Macam tau tapi tak tahu apa2. Abang cetalah". kata Nizam lagi.

Tengok.
Sapa kata sema orang dah tahu Hai O?
Sapa kata seme orang dah join Hai O?
Sapa kata seme orang dah tak mahu Hai O?

Kami minta CDM Kartini cetakan pada Nizam, program melancong percuma ke Holland pada Nizam.
kebetulan dia free, aku minta upline temankan.
Nizam sangat positif.
Dia faham.
Dia rasa mudah.
"Eh senang, boleh buat ni. smartlah taipan nyer strategi".

Semalam, Nizam dah sms Dzul minta datang lagi sekali supaya aku jumpa isteri dia sekali.
Aku kenal gak isteri Nizam, Ain lectural kat UITM Shah Alam.
Insyaallah, esok Jumaat kami jumpa mereka lagi sekali.

Begitu juga masa jumpa En Nor, di precint 9 Putrajaya malam Rabu lalu.
Dulu sama2 buat way2 sama dengan aku.
Dia tahu Hai O dan dengar ramai yang berjaya dengan Hai O
tetapi tak ada sesiapa yang share bercerita tentang Hai O.
apa lagi? aku ceritalah.
"Mudahnya, terus sign up.
Katanya nak ke Mines 12 July nanti tengok pelancaran Triple K Project.

Ramai lagi orang tak tau.
Ramai lagi orang tak buat.
Ramai lagi yg menunggu peluang
Ramai lagi yang nak cari duit.

Kerja kita, gi jumpa orang.
Kerja kita buat appoiment.
Kerja kita share dengan orang.

Benda baik bro...cite jelah.
Tak rugi berkongsi
Buangkan takut.
Buangkan malu
Buangkan malas.
Buang segan.

Call me 016 2212181

CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.