Friday, July 1, 2011

Jumpa je



Di masjid negeri Shah Alam ketika ini.
menanti hubby selesai solat Jumaat.
Aku dari Rawang tadi.
Berjumpa prospek...nama Khudri.
Kerja Perodua.
Dah ada yang orang cerita padanya.
Dah ramai yang buat.
Dah ramai yang berjaya.
Ramai gak yang gagal.
Tetapi katanya dia percaya, apa buat pun kena berusaha.
Dia yakin buat apapun kena bersungguh2.
Kena gigih.
Khudri positif.

Tetapi masa aku datang tak sesuai.
Dia nak kawin tengah Julai ni. Hai selamat pengantin barulah dik.
mana kad jemputannya?
dia tak ada bagi pulak kat aku, kalau tidak ada gak hasilnya jumpa khudri.
Boleh makan nasi minyak....
He he he..
Semua fokus pada majlis kawinnya.
Duitpun banyak nak pakai.
Dah banyak juga yang habis.


"tak apa bang, lepas kawin nanti, dah settle semua, abang datang sekali lagi".
Saya pun nak cari duit lebih, sapa tak mahu kaya? tambah2 ada lagi tawaran melancong macam ni".
"saya pun nak gak pakai bio aura tu".

Jumpa orang, jumpa prospek, jangan takut, berkongsi saja.
Jumpa je sesiapa.
Kena bertindak, bukan duduk saja.

OK, jumpa lagi.

CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
016 2212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.