Monday, June 4, 2012

Bergelumang Dengan Kejayaan

Melancong lagi.
Trip percuma datang lagi.
Silih berganti.
Belum pergi dah ada tawaran lain.
Baru habis Guangzhao, London Paris Umrah pula yang datang.
Dengan trip yang mewah, ekslusif dan hebat.


Hem...buat Hai O ni mewah dengan makan angin.
Seluruh dunia berjalan.
Syukur sangat2 pada Allah.
Membuka pintu hatiku untuk mencuba peluang ini 10 tahun dulu.

Terus buat, tak pernah berundur.
Tak pernah mengalah.
Aku sentiasa bersemangat.
Dan serentak itu, silih berganti pula destinasi seluruh dunia
yang aku kunjungi bersama business ini.


Ohhh banyaknya nikmatMu yang Engkau berikan pada ku melalui AT181.
Jika dulu aku menggelengkan kepala...
Maka masih setia terperuk aku di takuk lama.
Dengan gaya hidup yang tak bergaya langsung sebagai
seorang guru.
Berbaju kurung, tudung yang simple,
dengan penampilan yang tidak ada imej, bawa buku dan rekod mengajar,
berkereta proton buatan negara, dengan gaji RM4 ribu,
pergi pagi balik petang,
menunggu gaji untuk membayar hutang.
pinjaman pula sekelililng pinggang.

Hidup tanpa simpanan
Tiada visi tiada impian
Sekadar mahu menjadi guru cemerlang
Entah tercapai entahkan kempunan.

Nak berbelanja menunggu bulan.
Nak berjalan setakat pulang ke kampung halaman.
Nak berbelanja sakan. ohh tidak kesampaian
Kerana gajiku hanya untuk memenuhi keperluan.

Bukan tidak bersyukur tetapi duniaku bagaikan tiada kepuasan
Sekadar memenuhi rutin harian
Tiada impian untuk perubahan
Kerana haluan dan jalan hanya mengikut telunjuk orang.

Detik perubahan datang melalui seortang insan.
CDM Kartini menyapa  memberi peluang
Janji manismua akan pasti memberi bimbingan
Kata dikota lmu diberikan
Namun usaha dan tindakan sendiri penentu kejayaan.

10 tahun aku bergelumang
Dulu suka2 kini sepenuh masa
Kerana jatuh cinta, aku bertukar kerjaya
Menjadi usahawan sepenuh masa|
Bersama  Akademi Taipan
Bukan setakat kejayaan tetapi terus mencipta kecemerlangan.
Segala dapat ku penuhi impian
Dulu mimpi kini kenyataan.
Hasil yang berbaloi atas komitmen dan pengorbanan.
Setiap masa bergelumang dengan kejayaan

Jika saya boleh, anda juga pasti boleh
Hubungi saya untuk pertanyaan
016 2212181




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.