Saturday, August 6, 2011

Ikan Terubuk Masin

Ikan terubuk masin....
tak ada apa yg special tentang ikan terubuk masin ni.
Tapi aku nak share dgn anda semua.


Aku ada tulis dlm entry aku empat lima hari lepas bertajuk
'Adib mengimamkan solat terawih'Jika ada sapa2 yg tinggal kat Sarawak,
bolehlah belikan atau pos pd aku ikan ni.

Nak dijadikan cerita, hamba Allah ni out station ke Bintulu.
Dia baca blog aku tentang kesukaan aku makan terubuk ni.
Entah apa dia mimpi, nak belikan.

Masa kat airport nak pulang dr Bintulu, si hamba Allah
ni call aku bagi tau,
yg dia belikan aku ikan kesukaan ini.
memang aku sukalah.

Hari ni, waktu prgram WAB sdg berlangsung di USJ 9,
hamba Allah yg baik hati ni datang hantar pada aku.
Tak sangka aku, bersusah payah dia
gi beli dan bawa kat aku pagi ni.

Ya Allah, terima kasih banyak2.
Aku akan masak terubuk masin hari ni.
Tiap2 hari ada kat meja makan pun tak apa, aku lg berselera.

Terima kasih banyak2.
Sekali lagi terima kasih.
Budak baik hamba Allah ni.
Warga Taipan gak.
Semangatnya tinggi, selalu dtg kelas untuk belajar.
Teruslah berusaha dgn gigih dan sabar.
Aku doakan dia berjaya.



Inilah dia SSM Muhammad Hadi Ismail.
Dialah yg belikan aku terubuk masin ni.
Jauh di Bintulu sana.


Mula2 SM, pas tu naik SSM.
Hari ini SSM, suatu hari pasti CDM.
Semoga Hadi akan berjaya.
Aku tahu pasti suatu  hari nanti
dia akan menjadi CDM.
Buat jangan berhenti je.
Apa cabaran pun, tempuhilah dgn cukup positif,
gigih dan sabar.
Ilmu mesti ada.
Rapatlah dgn mentor anda.
Nak jumpa aku selalu pun boleh.
Amboi2, nak ikan masin lagi lah tu.

Bukan bukan, ini bukan kerana ikan terubuk masin.
 Tetapi aku sentiasa bersedia je nak jadi mentor untuk sesiapa je.
Sama ada warga Taipan atau pun tidak.
Nak berniaga apa pun boleh.
Yang buat bisnes apa pun boleh.
Yang buat MLM apa pun boleh.
cewah cewah cewah....
business consultant la katakan...

Ya loh...bukan mudah mahu berjaya.
lebih susah dari mencipta kejayaan ialah untuk mengekalkan
kejayaan selepas berjaya.
Ramai org boleh berjaya, tetapi lebih ramai yg kembali ke tahap
lama selepas berjaya di puncak.
Business bukan seperti dunia makan gaji.
Cabarannya tak serupa dgn duduk di ofis dari jam 8 pg hgga 5 ptg.
Di sinilah anda perlukan mentor.

Untuk warga Taipan...FOC.
nak jumpa jom, nak nasihat mailah. Nak buat macam mana..
.jumpalah dulu.
Business stuck, jgn dok diam. Mesti jumpa mentor.
Rugi sapa yg dok peluk tubuh kat rumah, tak nak jumpa mentor.
Aku offer percuma je.


Jika bukan warga Taipan...awwww
he he he...harga boleh dirunding.
Jgn risau, aku banyak memberi, Allah pasti memberi
lebih banyak untuk ku.
Bukan harga yg aku harapkan, kecuali untuk melihat
seramai mungkin bangsaku
berjaya dlm dunia perniagaan.
Tak nak berniaga dgn kami, berniagalah apa pun yg
penting berniaga juga.
Apa2 business pun boleh , tetapi  mesti berniaga.
jgn mengharap hanya 1 dr sepuluh.
tetapi cubalah yg 9 dr sepuluh tu.
SAnda akan melihat potensi diri anda yg sebenar.


Ok, pada SSM Hadi dan isterinya, Noraini.
terima kasih lagi sekali.
Gitu gak pada CDM Roshila, mggu lepas dia yg bagi kat
aku ikan terubuk masin ni.
Sedapnya buat buka posa.

Untuk yg mahu bertanya pada aku...

CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
Emeil....
faridahmohd_ali@yahoo.com
Hp 016 2212181


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.