Sunday, October 9, 2011

Cincin

Cantiknya...tentu mahalkan.
Kakitangan kerajaan dpt bonus setengah bulan gaji.
atau minima RM500.
Tp mampukah nak beli cincin ni?
Sebulan gaji cukup?
Mahal ni dik oooiii...
Ribu2 tak cukup, belasan dan puluhan ribu harganya.
Berapalah pendapatan org yg memilikinya?

Bagi aku, cincin ni wajib pakai. Perhiasan diri yg tak boleh ditinggalkan.
Tak sedap rasa jika tak pakai cincin.
Jika dah keluar rumah, tertinggal lak cincin, aku sanggup pusing semula
utk mengambilnya.
Tak lengkap rasanya jika tidak bercincin.
Kosong je rasanya jari aku.
Tak sedaplah senang cakap bila tak pakai cincin.

Berapa anda ada cincin?
Berapa cincin sekali pakai?
Maklum jari ada sepuluh.
Pilihan yg mana anda suka?
Cincin emas atau cincin berlian.
Yg simple coraknya atau yg lebih glamour bentuknya.
Yg berbunga atau yg tak berbunga.
Yg besar atau yg kecil.
yg mahal atau yg murah.
Yg banyak batu berliannya atau yg hanya ada satu berlian tp besar saiznya.

Aku ada enam bentuk cincin.
Tp selalu aku pakai satu je.
Ada yg murah dan ada gak yg mahal.
Yg murah tu beli masa tak berwang.
Yg mahal tu lak beli sebagai hadiah utk diri sendiri ketika aku berwang.
Aku pakai satu cincin je di jari manis tangan kanan.
Aku suka yg simple, batu besarnya satu sahaja.
Harganya?

Pendek kata...jika ada duit semua boleh pilih mana satu yg berkenan.
Yg susahnya jika tak berwang.

Hidup jika tidak berwang,
pergi ke mana diri terbuang.


Aku mahu banyak wang.
Aku tak mahu hidup tidak berwang.
Nak dapat wang lebih?
Nak dapat wang banyak?
Boleh call aku ya.

CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
016 2212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.