Thursday, October 6, 2011

Hari Ini


Alhamdulillah, aku masih di rumah waktu ini.
Hupdet blog, baca blog2 yg aku minati,tengok emeil, hantar emeil,
antar mesej kat rakan kongsi, menelefon anak kat
Cairo,  call rakan kongsi, follow up prospek, buat appoiment dll hal.

Begitulah setiap hari.
Selalunya lepas solat subuh, aku mengaji jap.
Jam 7 pagi, aku bekpest dgn anak2 sebelum mereka ke sekolah.
Jam 7.20 am, mereka terus ke ISSKD di Sunway Damansara.

Aku tengok ikan, bagi makan ikan, tengokkan sangkar Tuah.
Tengokkan hiasan kat rumah, sentuh apa yg patut, betulkan yg herot merot,
titiskan wangian rumah biar semerbak harumnya.

Lepas tu aku naik ke bilik semula.
Buatlah apa yg patut. Selalunya buatlah solat sunat Duha dulu...aku
berazam utk konsisten buat solat Duha dan baca surah Al Waqiah
setiap hari.
Bukan lama sgt pun, bersembang dgn kawan lagi lama.
Tak sampai pun 15 minit solat dan baca surah tu.
Meh kita berazam untuk buat hari2.
Usaha usaha jugak, rezeki kita Allah yg tentukan.

Lepas tu baru buat yg lain2.
Hari ni jam 2 ptg baru ada appoiment dgn Wawa kat Kelana Square.
Nak tahu pasal PB, tapi ingat aku nak masuklah macam mana
boleh buat side income dgn produk ni.

Jam 4.30 ptg aku ada appoiment
kat Balai Felda Jalan semarak. Pun nak tahu pasal biz yg aku buat.
Katanya Normah, dia juga nak minta aku buat kat ofis dia sekali.
so nak bincanglah terus.
Wah baguslah.
Bolehlah aku buat demo PB, Bio Ever dan Maharani sekali.

Malam ni lak aku dah janji dgn team CDM Hanum nak jumpa kat
Makbul USJ 9. En suami kata dia sdg usaha nak ajak Fadli datang.
Kerja Telekom. Fadli kata ok, harap oknya kekal sampai malam ni.
Ya lah, kdg2 prospek ni tak menentu, jap ok jap tak ok.
yg pasti kita kena sentiasa OK.
Nak convince Fadli kat sana.
Dalam jam 9 malam aku di sana.
Meh laa...sapa nak join sekali.
Meriahkan Makbul Team...seronok u tengok anak2 muda
ada impian dan wawasan hidup utk
mengubah kehidupan.

OK lah nak bersiap dah ni.
Moga perjalanan ku hari ini dirahmati Allah SWT.
Semoga usaha ku hari ini diberkatiNya.
Semoga aku menjadi hambaMu yg mampu memberi kebaikan
dan melebarkan manfaat serta kejayaan utk org lain juga.
Amin.

Bye bye bye...
Ta Ta Ti Ti Tu Tu...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.