Saturday, November 13, 2010

Doa Usahawan KepadaNya


Ya Allah
Aku pohonkan kekuatan
Allah berikan derita dan sengsara
Untukku bina daya ketahanan
Aku pohon keberanian dan kegagahan
Allah berikan cabaran demi cabaran
Untukku atasi segala kelemahan

Aku pohon hikmah dan kebijaksanaan
Allah berikan kegagalan dan ujian
Untukku tajamkan kebolehan
Aku pohon kejayaan dan kekayaan
Allah berikan akal fikiran dan keupayaan
Supaya aku gigih berusaha

Aku pohon limpahan rezeki dan kelebihan
Allah berikan peluang dan kesempatan
Untukku manfaatkan
Aku pohon belas kasihan dan perlindungan
Allah berikan insan yang lebih daif dariku
Untukku bimbing dan bantu

Aku pohonkan pembelaan
Allah perintahkan aku memperbaharui
Sebelum nasibku diperbaiki
Seolah-olah
Tiada suatu apapun yang ku minta dimakbulkan
Namun sesungguhnya
Telah Allah kurniakan
Segala apa yang aku perlukan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.