Thursday, July 14, 2011

Ramai Org Tak Tahu


Ramai org kata...
Ramai orang sebut...

Dia ada luck
Dia ada ooongg
Dia buat menjadi
Dia bernasib baik
Dia murah rezeki
Dia ada tuah
Dia ada magic
Dia ada ayat
Dia ada pelaris
Dia ada pakai
Dia ada bomoh
Dia pandai cakap
Tuahnya datang bergolek
Allah pilih dia
Allah tak pilih kita
Senangnya dia dapat


TETAPI



Ramai orang tak tahu...
Ramai orang tak nampak..


Bahawa..


Aku bekerja keras
Aku bekerja sangat kuat
Aku bekerja siang malam
Aku keluar pagi2 balik malam hari
Aku ke hulu ke hilir
Aku pernah berjalan kaki
Aku pernah naik motorsikal
Aku bermula dengan kereta buruk
Aku pernah naik teksi
Aku pernah naik bas
Aku pernah naik keretaapi
Sebelum aku naik flight
Sebelum aku memiliki Mercedes Benz
Sebelum aku naik S Class


Ramai orang tak tahu...
Ramai orang tak nampak...


Aku pernah tak ingat makan kerana berusaha kuat
Aku sentiasa tak cukup rehat kerana berjuang
Aku sentiasa kepenatan kerana berdemo
Aku sampai tak lena tidur kerana menjayakan rakan kongsi
Aku pernah sakit kerana banyak bercakap
Suaraku hilang kerana banyak menyampaikan motivasi


Ramai orang tak tahu...
Ramai orang tak nampak...



Aku keluar ketika anak masih tidur
Aku sampai ke  rumah ketika anak sudah lelap
Aku berhari2 berada jauh dari keluarga
Aku korbankan masa
Aku korbankan wang ringgit
Aku korbankan tenaga
Aku korbankan perasaan
Aku korbankan ruang selesaku dengan keluarga
Aku korbankan masa bersama anak2
Aku tinggalkan suami tercinta
Demi menjayakan impian nan mulia

Sekejap berada di  Sabah
Sekejap berada di  Sarawak
Sekejap terbang ke  Kelantan
Sekejap berada di kedah
Sekejap di Melaka
Demi menjayakan misi untuk berjaya


Ramai orang tak tahu...
Ramai orang tak nampak...



Aku berpuluh kali malahan ratusan kali gagal
Aku berpuluh kali malahan ratusan kali ditolak
Aku pernah kecewa
Aku pernah down
Aku pernah perit
Aku pernah lemah
Aku pernah menangis
Aku pernah merintih
Cuma aku tidak pernah berputus asa

Aku pernah dikata
Aku pernah dimarahi
Aku pernah diherdik
Aku pernah dicabar
Aku pernah disindir
Aku pernah ditohmah
Aku pernah diburuk2an

Aku rasai susah terlebih dahulu
Aku rasai pahit dahulu
Aku rasai tiadanya sale
Aku rasai segala yang pahit
Aku rasai jatuhnya bisness
Aku rasai jatuh naiknya berniaga
Sebelum ku nikmati segala yang manis

Ketahuilah


Kejayaan ini bukan kerana luck
kejayaan ini bukan kerana tuah
Kejayaan ini bukan kerana nasib
Kejayaan ini bukan kerana mulut manis
kejayaan ini bukan kerana oonnngg
Kejayaan ini bukan kerana ayat atau bomoh
Kejayaan ini bukan kerana tangkal


Ketahuilah

Kejayaan ini kerana usaha
Kejayaan ini kerana kegigihan
Kejayaan ini kerana konsisten
Kejayaan ini kerana komitmen
Kejayaan ini kerana tidak kenal erti putus asa
Kejayaan ini kerana sanggup berkorban
Kejayaan ini kerana bersedia bersusah2 dahulu.

KEJAYAAN INI KERANA
USAHA
USAHA
DAN
TERUS BERUSAHA.



CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
016 2212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.