Sunday, April 21, 2013

Business Seperti Biasa Pada Hujung Minggu

Ahad 21 April 2013.
Sibuk pasal pilihanraya.
Sana sini poster dan bunner.
Parti A dan parti B.
Dah tak lama lagi...tunggu je 5 Mei nanti.

Semua pergi mengundi menunaikan tanggungjawab.
Kami sekeluarga bersarapan di luar pagi ni.
Seminggu sekali atau dua kali seminggu kami makan di luar.
Kebetulan Aimi ada bersama, dah mulai cuti semester bermula hari ni.
riang rialah adik2nya bila kakah ada.
Boleh bermanja macam2 dengan kakak.
Tengok wayang la, temankan gi shopping la, temankan gi kedai buku la, tanya pasal
homework la.
Elokla.

Aimi tak lama lagi habisla, tinggal lagi dua semester.
Katanya dah tak sabar nak memulakan business.
Hari tu kecoh sekejap nak berhenti belajar gara2 hadir program
dgn Dr Azizan Osman.
Jumpa pulak dengan Arif Kamal...huh naik pening gak dibuatnya.
Doa siang malam agar dia teruskan pengajiannya.
Syukur, doa ibu adalah yg terbaik utk anak2nya.
termakbul je.
Sekarang aku tak nak kacau dia.
Biar Aimi fokus pada pelajarannya.

Irah dan Aisyah macam biasa, masih di IISKD di Sunway Damansara.
Irah di tingkatan 3, tahun depan akan ambil O Level dgn IGCSE.
Lepas tu habis untuk secondry.
Insyaallah masuk kolej pulak.

Aisyah masih di tahun 5.
UPSR dia tak ambik.
Sekolah swasta, ikut silibus dari Singapore.


Lepas tu aku mulakan aktiviti business seperti biasa.
Mula2 ke Putra Height.
Jumpa kawan, ini bukan urusan business.
Lepas tu aku ke Taman Permata,
jumpa Dr Noriah yang nak beli Bio Velocity sleep mate.
Doktor pun tak sihat.
Dia demam dan sakit kepala. Badan pun sakit2 katanya.
Tak larat dah makan ubat, sakit2pun klinik kena buka
 untuk jaga customer.

Betul ke bio velocity ni bagus?
Tanya Dr Noriah?
Dan macam2 dia tanya aku.
Dulu Dr Noriah pernah beli Premium Beautiful dengan aku, sampai dua set.
Dia juga beli Bio Aura dengan aku sampai 3 biji untuk diri sendiri dan
 bagi juga untuk mak dan mak mertuanya.
Terus Dr Noriah  bayar cash.
Aku share juga cara nak buat duit dengan bio velocity, tapi Dr Noriah tak minat.
Katanya tak ada masa.
Diapun seharian di klinik.
Tak ada masa katanya.


Lepas jumpa Dr Noriah, aku ke Taman Melawati bersebelahannya.
Berjumpa Naqib pula.
Naqib seorang staf MBB tetapi setiap bulan keluar negara
 memantau pelbagai urusan MBB di sana.
 Dia nak beli untuk ayahnya yg sakit kaki dan lutut.
Aku tak perlu bercerita banyak pada Naqib
sebab dia pernah tengok demo bio velocity dan
 dah search internet tentang kehebatan produk ni.
Cuma nak beli je, produk memang tak ada stok, jika mahu bayar dulu dan buka bil di stokis, sampai nanti terus  aku akan hantar.
Naqib yakin dengan aku, terus dia bayar cash RM1288 untuk satu unit bio velocity.

Selesai dengan Naqib, aku berlari pula ke Kelana Jaya ke rumah Pn Hjh Wan Zainab.
Pn Zainab dah beli dua unit bio velocity tetapi tak cukup katanya.
Kerana kehebatan produk ini, cucunya semakin sihat dan ceria.
Darah tingginya juga turun.
Tidur lena sampai ke subuh.
Jika dulu asyik terganggu je tidurnya.
Nape dia nak beli lagi?
"Alahai Faridah..asyik berebut dengan anak, menantu dan cucu2 akak je"
"Malam2 je semua berebut nak tidur dengan
Bio velocity."
"Last2 kak nab  yg tak dapat".
Baguslah produk ni, semua anak2 suka.
Suami akak yg dulu tak percaya, sekarang dah tak boleh tidur jika tak ada
bio velocity"

Alhamdulillah, syukurlah. Semua orang sukakan
bio velocity.
Best, aku juga dapat panggilan dari JB, seorang kawan nak beli Bio Velocity
sebab teruja tengok aku dok tunjuk testimoni
kat wall pages.
Dia dah online duit, insyaallah produk dapat nanti aku terus pist padanya.
Hari ni customer yg beli bio velocity semuanya daripada page dan blog.
Wah bagus kan, inilah business
HOMBizz.
Hanya di hujung jari.

Bagi anda yang sedang mencari2
Bio Velocity,
nak tahu apa dia bio velocity
atau nak try tengok apa dia bio velocity,
bolehlah sms/call aku


016 2212181/ 016 2126854
FARIDAH MOHD ALI
BIO VELOCITY TOP AGENT


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.