Thursday, September 2, 2010

Keyakinan Adalah Kejayaan

          Semua orang inginkan kejayaan. Tiada seorang pun yg mahu hidup dalam keadaan serba kesusahan atau sering gagal dalam kehidupan. Kejayaan dan pencapaian adalah dua elemen yang sangat penting untuk hidup kita. Kejayaan akan dicapai jika kita mempunyai keyakinan diri yg tinggi. Apabila kita yakin kita akan berjaya, kejayaan pasti lebih mudah untuk dicapai.

          Bagaimanapun, tidak ramai yg mempunyai keyakinan diri yg mantap. Sebab itu tidak ramai yg dapat mendaki puncak kejayaan. Malahan kita sering mendengar keluhan2 yg menunjukkan tiadanya keyakinan diri.
Keyakinan Anda adalah Kemenangan Anda

"Ah, jangan merepeklah. Kita tak mungkin akan berjaya"

"Dia tu bolehlah, pandai bercakap, sekolahpun tinggi ada master lagi. Kita ni siapalah"?

Hakikatnya ramai di kalangan kita sering bersangka buruk kepada diri sendiri. Tanpa kita sedari, ia menjadi sebati dengan diri dan kita terus takut untuk bertindak bagi mencipta kejayaan dan kemenangan. Sebenarnya tiada pilihan, jika kita mahu berjaya, maka langkah pertama yg menjadi asas kepada sebuah kejayaan ialah Yakin Kepada Diri Sendiri, Yakin Bahawa Kita akan Berjaya. Sematkan dalam diri anda, katakan pada diri anda  bahawa "Aku Hebat, Aku Boleh, Aku Pasti Berjaya">

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.