Tuesday, September 28, 2010

Open University

          Open Universiti Taipan 181 akan menjayakan semua warganya kerana tradisi keilmuannya yang hebat. Tanpa mengambil kira siapa anda, apa pangkat anda, siapa ibu bapa anda, apa kelulusan anda, pengalaman anda, pekerjaan anda, di mana anda tinggal, siapa upline anda, siapa downline atau sideline anda, negeri anda, meniaga anda kecil atau besar.

          Yang pasti Universiti ini akan membimbing semua warganya sehingga berjaya selagi anda mahu dijayakan. Itu janji AT 181 melalui open university ini. Kenapa?

1.  Pensyarah2nya mempunyai pengalaman yang luas.
2. Mentor2nya memberikan seratus peratus komitmen. Semuanya sepenuh masa
3. Mentor2nya bukan hanya pandai bercakap atau memberi ceramah atau hanya menyuruh tetapi sanggup turun padang untuk sama2 menjayakan anda.
4. Open university ini telah membuka cawangan kolejnya di seluruh negara termasuk Sabah, Sarawak dan Indonesia.
5. Slogan Bersama dan Bersatu menjadi slogan yang menggerakkan seluruh universiti ini dengan satu wawasan, satu impian, satu kata, satu modul, satu sukatan, satu bumbung dan sebagainya.
6. Dengan moto 'Setiap Jengkal Tanah Ada Taipan 181', universiti terbuka ini akan terus berkembang tanpa sekatan.
7. Ia telah melahirkan graduan2 hebat yang setanding dengan universiti swasta yang lain.
8. Graduan2 kelahirannya mampu memberikan sumbangan yg besar ke arah menjana ekonomi umat dan duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bangsa lain di Malaysia.
9. AT 181 akan menjadi sebuah kumpulan yang akan menjadi model kepada kumpulan2 lain di dalam Hai O.
10. Ia telah melahirkan graduan gred A yang berasal dari pelbagai latar belakang dan kerjaya sebelum mereka bersama AT 181. Antaranya CDM Yan (kerani kilang), CDM Kuyah (suri rumah), Cdm Siti Rohani (Pembantu Tadbir), CDM Roshila (guru), CDM Zaiton (Peniaga Pasar Malam), CDM Hanim (Pensyarah), CDM Shahril (jurutera), CDM Pok Su Manaf (Petani), CDN Inda(remaja), CDM Muhammad Razali (PegawaI Tinggi Kerajaan), CDM Hj Char (Penggoreng car kuew teow) dan lain2.

          Dengan bukti2 kehebatan AT 181, tiada sebab untuk sesiapapun gagal. Inilah sebuah universiti yang mengalu2kan sesiapa saja menyertainya dan peluang untuk berjaya itu adalah sama rata. Terpulang di tangan kita. Kitalah yang akan menentukannya. Tiada seorangpun yang boleh mengubah kedudukan kita dan keluarga kecuali diri kita sendiri. Salam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.