Monday, September 6, 2010

Taipan Di Sana Sini


Majlis Penyerahan Sumbangan Jualan Amal Rumah Baitul Kaseh
Bersama Pn Ummu Liza dan sebahagian penghuni Rumah Baitul Kaseh
            Jumaat 3 Oktober jam 10 pagi, majlis ringkas menyerahkan kutipan sumbangan dan jualan amal untuk Rumah Baitul Kaseh Sg Buloh telah diadakan bertempat di rumah amal tersebut. Beberapa orang pemimpin CDM turut hadir bersama iaitu CDM Kartini Mat Yaakob, CDM Faridah Mohd Ali, CDM Roshila, CDM Siti Rohani, CDM Amran, CDM Asiah Yusof, CDM Hasmidar Ahmad, DSM Wahida, DSM Nasir dan lain-lain.
       
Fatimah...mempunyai 12 orang adik beradik tetapi semuanya terpisah tidak diketahui di mana mereka berada akibat kematian ibu bapa. Berusia 6 tahun tetapi tak boleh berbuat apa2 kecuali terbaring sahaja.

Melalui Yayasan Taipan 181, diharap lebih banyak yang mampu kami sumbangkan.
Halimatul Saadiah,12 tahun, ayah dan ibunya telah meninggal. Bersama CDM Asiah dan DSM Wada
          Sejumlah RM4580.00 telah diserahkan kepada Pn. Ummu Liza, Pengusaha rumah amal tersebut. Turut diserahkan ialah barang-barang keperluan seperti beras, minyak masak, gula, tepung, biskut, roti, lampin pakai buang dan sebagainya.


          Kami mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk sesi bergambar dan beramah mesra. Rumah amal Baitul Kaseh adalah anak angkat kepada Yayasan Taipan 181. Didiami seramai 33 orang penghuni terdiri daripada anak yatim, anak terbiar, anak miskin dan seumpamanya. Mempunyai 6 orang petugas yang bekerja membantu pengurusan rumah amal ini. Ditubuhkan sejak 4 tahun lalu oleh wanita berhati mulia bersemangat kental Pn. Ummu Liza atas rasa kesedaran dan tanggungjawab kepada masyarakat.


Taklimat Program Aroma Terapi Kelantan

          Pada Sabtu 4 Ogog jam 9.3o pagi, perjumpaan sera Business Talk di adakan di Hotel Emage Tanah Merah. Raamai juga yg hadir lebih kirang 50 orang. Barang kali mood raya yg semakin terasa, kesibukan menguruskan keperluan raya menyebabkan tidak rami yg sudi hadir walaupun kami suami isteri terbang seawal pagi dari Kuala Lumpur untuk bersama mereka.

          Turut hadir ialah CDM Rohani Rasib, CDM Wan Suriani dan CDM Rogayah. Kelihatan juga DDM Khalid, DDM Wan Norliza, DDM Nik Hafizah dan DSM Amran. Walaupun tidak ramai, tetapi semangat mereka tetap membara.

          Sejumlah 3200 keping kad jemputan untuk Program Aroma Terapi  hampir habis diedarkan kepada pengedar-pengedar. Program tersebut akan diadakan di Sutera Inn Kota Bharu pada  Sabtu, 18 Oktober jam 9 pagi hingga satu tengah hari.

          Setelah memberi taklimat serba ringkas kepada  semua yg hadir dan bermesyuarat tentang perjalanan program dengan CDM dan DDM, aku terus bergegas ke Kota Bharu, Penerbangan firefly ke KL pada jam 3.45 petang menyebabkan kami tak boleh berlengah. Terima kasih kepada CDM Wan Suriani dan suami yg menjemput dan menghantar kami  ke lapangan terbang. Salam



Kelas Akedemi Taipan 181 Penuh...Penuh...Penuh

Bersila je..asalkan boleh dengar dan mengutip ilmu
Upline, sideline, downline semuanya satu team yang padu dalam AT 181
          Penuh, penuh, penuh....Mulanya hanya separuh dewan tetapi lama kelamaan penuh macam biasa dan melimpah, tak cukup kerusi bersila pun ok asalkan mereka mendapat ilmu dan info daripada CDM2 yang berkongsi dengan semua.

CDM Muhammad Razali, CDM Shahril,
CDM Che Mat Akhbar dan lain2
Penuh...Penuh...Penuh
          Waaa...projek baru lagi? Belum habis hangatnya Program Aroma Terapi Minda dan Program Joom...Dapat Duit Raya Percuma, AT 181 mengemukakan pula program baru yg akan dilaksanakan pada 10.10.10 (cunnya tarikh) iaiatu Seminar Kecantikan, Kerjaya dan Keusahawanan. Hebatnya AT 181..tak kering idea untuk membantu warganya mencapai kejayaan. Cara untuk mendapatkan prospek juga diajar satu persatu oleh CDM Roshila. Perkongsian DSM Ila, bagaimana beliau mendapat 30 orang prospek dalam masa 1 jam berada di MATAA Fair memang mengujakan. Senyum...buka mulut...tegur, ambil nombor handphone...wah dah dapat 30 orang. Tahniah..bersemangat nampaknya semua yg hadir. Hampir kehabisan buku soal selidik yg disediakan oleh AT 181. Sapa tak datang rugi, sapa buat tak tahu lagi rugi.

CDM Muhammad Razali dengan prospeknya
Syoknya buat Hai O dengan AT 181....bimbingan diberi berterusan
        CDM Kartini Mat Yaakob mengambil giliran kedua. Tak banyak yg diperkatakan kecuali beberapa pesanan penting tapi padat. Keyakinannya kepada Hai O tak pernah tergugat. Diperturunkan keyakinan itu kepada semua warga Taipan dengan penuh yakin, ikhlas dan bersungguh-sungguh agar semua warga Taipan meraih kejayaan sama seperti yg beliau nikmati.



Slot ketiga...Balik Kampung, Balik Raya, Kita Senyum Sokmo..,hanya panduan ringkas untuk balik beraya. Walaupun meriahnya raya, kita tetap berniaga. Matlamat kita tetap mahu mengembangkan network, mahu naik pangkat, mahu mendapatkan tabung kereta, mahu mendapat bonus besar dan mahu melayakkan diri dengan insentif ke Perth Australia secara percuma.
Ramainya mendengar bagaimana CDM Hanim buat demo...
Tahniah CDM baru....CDM Nor Azlina dengan groupnya.
         Tak habis selepas tamatnya slot CDM Faridah, CDM dan DDM duduk pula dengan group masing2, memberikan info dan tips-tips hebat kepada downline masing2. Inilah hebatnya AT 181...bimbingan yg berterusan diberikan memang 'tip top', kesungguhan pemimpin2 untuk menjayakan rakan kongsi mereka tak boleh dipertikaikan. Lihatlah foto2 di atas sebagai bukti. Hebat AT 181, tahniah pemimpin2 AT 181 dan tahniah juga kepada semua warga AT 181. Marilah kita menggemblingkan tenaga untuk menjayakan seramai mungkin warga Malaysia menjana perubahan fikiran untu mengubah hidup bersama AKademi Taipan 181. Marilah kita bersama dan bersatu demi mencapai matlamat memperkasakan masyarakat melalui AT 181. Salam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.