Thursday, September 30, 2010

Upline ku

Uplineku
Terima kasih kerana sudi menaja aku
Terima kasih kerana terus membimbingku
Terima kasih kerana terus menjayakan semua rakan kongsiku
Terima kasih kerana terus sabar dengan karenah aku yang tidak menentu

Kadang2 aku merasa serba tahu
Kadang2  aku begitu ego
Ada kala aku tidak menghormatimu lantaran kesombonganku
Mengata-ngatamu, memburukkanmu lantaran tidak puas hatiku

Tetapi aku tersedar
Tidak ke mana rupanya aku
Merasa hebat sendiri
Kejayaan kecil mengalpakan aku
Puji2an sering melupakan aku


Terima kasih uplineku
Kerana menarik tanganku kembali
kerana mendekati diri ku lagi
Kerana memujukku sekali lagi
Kerana memberi keyakinan kepada ku lagi
Kerana terus menyedarkan ku kembali
Kerana terus memberi harapan untuk kejayaanku
Kerana tak jemu mengambil tahu jatuh bangunku

Uplineku
Kau bagaikan stesen janakuasa
Menerangi alam hidupku
Kau bagai pohon nan rimbun
Menjadi tempat berteduh
Kau bagai akar yang menjalar
Menjadi pengikat tautan bumi
Supaya aku tidak tumbang
Kau bagaikan dahan yang kuat
Menjadi tempat ku bergantung
Kau bagaikan pokok yang besar
Menjadi tempat ku bersandar
Kau bagaikan universiti
Menjadi tempat ku berguru

Uplineku
Tak terhitung kebaikanmu
Tak terkira nasihatmu
Tak termampu ku mengira doamu
Tak habis bimbinganmu
Tak berhenti kau memberiku panduan
Tak tamat pengajian ilmu mu
Alangkah besar jasa dan baktimu

Terima kasih uplineku
Tiada janji mampu ku lafazkan
Tiada ungkapan bisa ku tuturkan
Tiada ayat mampu ku coretkan
Tiada mesej mampu ku sampaikan
Kecuali
Ku akan kekal setia menjadi pendokongmu
Bersama Akademi Taipan 181

Salam...Faridah Mohd Ali

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.