Thursday, September 23, 2010

Ciri-ciri Mentor AT 181

          Salam, apa khabar? Di mana anda hari ini? Saya masih di rumah, pagi tadi menghantar suami CDM Dzul ke airport untuk ke Kota Bharu. Sebentar lagi saya akan ke Kelana Jaya berjumpa stranger di Tabung Haji, jam 12.30 tghari saya akan ke Bandar Puteri dan jam 5 petang pula akan ke Kayangan Height.

          Pagi esok saya akan terbang ke Kota Bharu untuk bersama mereka di Tanah Merah dan Berek 12 pada sebelah petangnya. Jam 8 malam terus terbang semula ke KL. Pada subuh pagi Sabtu pula, saya dan CDM2 lain akan berada di Kuantan untuk sama-sama menjayakan Program ATM di sana. Datanglah.

          Pagi ini saya nak menyentuh tentang mentor dan ciri-ciri mentor yang patut anda pilih untuk business anda bersama AT 181. Di dalam akademi ini, terdapat 90 orang pemimpin berpangkat CDM.  Semuanya boleh dijadikan mentor untuk anda. Tetapi senang saya kongsikan dengan anda, bahawa mentor mempunyai beberapa ciri penting.


          Ciri-ciri mentor yang betul untuk AT 181....


1. Mestilah pemimpin CDM dari AT 181 sendiri dan bukan dari kumpulan lain.

2. Pemimpin CDM itu mestilah yang mengikut acuan, modul dan strategi AT 181 sepenuhnya.

3. Pemimpin CDM itu mestilah yang menjiwai semangat AT 181 sepenuhnya. Dia meletakkan dirinya untuk AT 181 dan menjadikan AT 181 sebagai dirinya.

4. Komited kepada kerjaya sebagai CDM utk AT 181 dan sanggup mengorbankan masa, tenaga, wang ringgit dan segalanya untuk menjayakan AT 181.

5. Pemimpin CDM yang meletakkan kepentingan AT 181 melebihi kepentingan peribadinya. Tepatnya pemimpin yang benar-benar memahami konsep kaya hati dan berjiwa besar demi AT 181.

6. Beretika, berakhlak mulia dan mempunyai sikap yang betul.

7. Telah melahirkan pemimpin-peminpin berpangkat CDM di dalam networknya.

8. Pemimpin CDM yang bukan sekadar pendapatan dan perniagaannya besar tetapi juga mempunyai ilmu kepimpinan MLM yang tinggi.

9. Mentor itu mesti mengota setiap katanya. Cakapnya mesti serupa bikin.

10. Bertanggungjawab, jujur dan ikhlas.

11. Mentor di dalam AT 181 tidak semestinya upline atau barisan upline anda. Ingat, upline tidak mempunyai sebarang karamah. Anda boleh memilih sesiapa sahaja pemimpin AT 181 untuk anda jadikan sebagai mentor anda.


          Carilah mentor yang betul. Lebih penting daripada mencari mentor yang betul ialah, diri kita sikap kita sendiri mesti betul. Barulah kita boleh berniaga besar dengan hati yang senang. Sama ada business kita naik atau turun, kita sentiasa senang hati sebab kita tahu susah atau senang itu adalah ujian daripada Allah untuk kita. Bukannya menyalahkan mentor ketika business kita jatuh dan memuji mentor sampai tak cukup mulut ketika business kita naik. Salam untuk semua warga Akademi Taipan 181. Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.