Tuesday, September 27, 2011

Pertanyaan Utk Diriku


Salam.
Cepatnya masa berlalu. Hari ni dah 27 Sept 2011.
Dah hujung bulan.
Tiga hari lagi dah closing.
Dah tutup akaun utk bulan Sept.
Dah tutup akaun utk sales bulan Sept.

Bagaimana dgn jualan aku?
Bagaimana dgn personal sales aku?
Bagaimana dgn PV aku?
Bagaimana dgn BV aku?

Berapa org yg aku dah jumpa utk Sept ni?
Berapa org prospek baru yg aku bawa datang meeting?
Berapa org pulak yg aku bawa utk program WAB?
Berapa yg close?
Berapa dana yg aku uruskan?
Berapa yg lepas?
Berapa yg sangkut?
Berapa yg tarik diri?
Tak jadi?
Apakah tindakan aku jika mereka tak jadi sdgkan awalnya memang sgt positif?
Berdiam diri?
Biarkan sahaja?
Tak mahu sudah..habis cerita?

Atau aku gi jumpa semula?
Follow up?
Bertanya kenapa prospek tak jadi?
Apa sebab tak jadi?
Takut?
Mak tak bagi?
Suami marah?
Sampai nak bercerai berai?
Bimbang tak ada org nak beli barang?
Bimbang tak ada org?
Bimbang tak gerak?
Bimbang kita tak aktif?
Bimbang buat sekerat jalan?
Bimbang hangat2 tahi ayam?
Bimbang upline tinggal?
Bimbang tak ada org bimbing?
Bimbang ditinggalkan?
Bimbang janji tak ditepati?
Banyak tengok org gagal?
Banyak cerita negatif?
Dan bla bla bla....
Begitu banyak kebimbangan yg tak berasas dlm fikiran prospek2 kita.
Memang aku kena follow up.

Habis?
Berapa yg masuk bulan ni?
Berapa yg punch bulan ni?
Berapa org baru yg aku sponsor bulan ni?

Berapa pulak bonus aku bulan ni?
Makin banyak?
Makin naik?
Makin susut?
Makin menguncup?

Apa pun tak boleh jadi?
Aku mesti lebih agresif.
Aku mesti lebihkan bertindak.
Aku mesti lebihkan usaha.
Tak boleh tunggu dwline sedia ada.
Mesti sponsor org baru.
Mesti buka kaki baru.

Mesti buka network baru.
Mesti lebih rajin kongsi peluang.Mesti lebih rajin buka mulut.
Mesti lebih rajin menelefon prospek.
Mesti lebih rajin buat appointment.
Mesti lebih rajin jumpa org baru.
MESTI MESTI MESTI.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.