Thursday, September 29, 2011

Rezeki Hujung Bulan

Alhamdulillah kali ni berhasil...rezeki penghujung bulan.

Selepas menziarah rumah CDM Aida ptg semalam, aku terus ke Giant Bandar Kinrara.
Ada satu appointment dgn Salwa.
Follow up je.
Dah banyak kali jumpa.
Dah tiga kali datang meeting. Sekali di Mines dan 2 kali di USJ 9.
Sekali pernah datang WAB sebelum raya tempoh hari.
jawapannya sebelum ini "nanti dulu".
Tp bila ajak datang meeting atau ajak jumpa, positif je orgnya.
Dia percaya, cuma belum yakin pada diri sendiri.
Itu yg kita kena follow up.

"Mungkin kena follow up lagi. Tak cukup keyakinan diri"...fikir ku.

Ya lah, org ni macam2.
Salwa percaya melalui Hao O boleh buat duit, boleh jana income dan boleh ubah kehidupan.
Dia sendiri dah lama mengenali ku.
Dia sendiri melihat perubahan demi perubahan dlm hidup ku.
Dia sendiri melihat dari sebuah rumah, aku beli lagi tiga buah rumah di bandar kinrara.
Semua Salwa yg uruskan.
Dia kerja dgn Perumahan Bandar Kinrara Berhad.
Dia yg selalu bagi tau aku bila ada nak lounching rumah baru di Kinrara.
Dia selalu suruh aku beli, "jgn tak beli, beli beli nanti dpt untung besar kak"....kata Salwa.


Lama gak bersembang dgn Salwa ptg semalam.
Dia bagi tau macam2 nak mulakan projek nak cari duit, tapi semua memerlukan modal besar.
Nak buka SPAla, nak try buat saloon la, butik pun minat gak.
Tapi semuanya modal besar.

"Macam mana kak faridah mula dulu ya? Heranlah saya tengok, rasa mcm boleh buat tapi
macam tak yakin je dgn diri sendiri"
Nah sungguh bagai dikata...Salwa kurang keyakinan diri.

Apa lagi...aku citelah macam mana aku mula, bagaimana aku melangkah,
apa komitment yg perlu diberikan utk berjaya,
kesanggupan utk berkorban,
kemahuan utk berjaya dan belajar
serta keperluan rapat dan mempunyai hubugan baik dgn mentor serta sikap yg positif.

Aku cite pengalaman aku je, bukan mendesak salwa utk join aku.
Citelah yg best bersama bisness ni...
apa yg best?
Melancong dpt FOC 3 kali setahun, dapat kawan2 yg positif,
dpt membantu org lain berjaya,
membantu org lain mengubah kehidupan,
kebebasan kewangan dan masa yg aku nikmati,
pencen dan pendapatan yg berterusan dll.

Alhamdulillah....berhasil.
"Ok lah kak faridah, petang esok saya follow kak faridah gi stokis ambik barang"
"Saya mula lima set PB dan satu bio aura dulu boleh ke?"
Pagi esok saya transfer duit, nak masuk akaun mana"?

Aku terus bagi no akaun stokis.
Hari ni jam 2 petang, aku bawa Salwa ke stokis.
Syukur, rezeki hujung bulan.
Dapat cash lagi.

Anda bagaimana?
Dah follow up prospek anda?
Dah berapa kali jumpa mereka?
Dah berapa kali mereka hadir meeting?
Dah berapa kali mereka hadir WAB?
Dah berapa kali anda follow up?




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.