Friday, September 30, 2011

Oktober


Esok dah 1 OKTOBER 2011.
Bulan baru.
Bulan ke 10 tahun 2011.
Dah 9 bulan tahun 2011 berlalu.
Hampir sampai ke penghujung tahun.
Lepas tu bulan Novenber muncul.
Lepas tu Disember pula hadir.
Lepas tu tahun baru 2012 pula yg muncul.
Pantasnya masa bergerak.
Tak menunggu sesiapa.
Tak menanti sesiapa.
Tak kisah apapun, terus bergerak berputar meninggalkan setiap detik.
Sepantas kerlipan mata.

Aku dah mula merancang utk gerak kerja pada bulan Oktober.
Yg rutin akan berjalan seperti biasa.
Meeting, demo dan WAB.

Target aku seberapa banyak demo.
Seberapa ramai prospek baru utk ditemui dan berkongsi peluang hebat ini.
Nak buka kaki baru seberapa banyak.
Utk Oktober, aku target 10 pakej akan close.
Tak kisahlah kerja swasta atau kerajaan.
Nak bawa seramai mungkin prospek utk program WAB.

Malam tadi aku dah buat senarai nama baru.
Antaranya yg ku jumpa kat dlm flight, masa balik kampung hari tu,
jumpa KLIA waktu hantar Adib
balik Cairo tempoh hari, juga kawan2 baru dan lama yg jumpa sepanjang musim raya ni.
Ada juga yg aku dah ambik no telefon sepanjang musim Ramadan yg lalu.
Nak mula call, jumpa dan buat appoiment.


Yg dah hadir program WAB sebelum ini, kena follow up la.
Nak call juga beberapa org sepupu sepapat yg ada di KL ni utk program WAB.
Aku dah bagi tiket kat mereka hari tu. Katanya nak hadir
lepas habis musim beraya ni.
Eloklah ni, open house pun dah habis.

Rakan kongsi sedia ada, akan aku terus ku bimbing dan bantu.
Selagi mereka mahu.
Sideline pun tak kisah.
Boleh ajak aku pada bila2 masa jika nak gi berdemo atau berjumpa prospek.
Rakan kongsi yg berdiam diri, tak nak bergerak...aku tak mau tunggu lagi.
Dah letih follow up. Ajak meeting tak datang, ajak demo tak mahu, aku offer jumpa
kawan2 mereka pun mereka diam je...apa lagi yg aku boleh bantu jika diri
sendiri tak mahu bertindak?
Terpulanglah pada diri sendiri.

Jika ada leaders  lain yg nak minta bimbingan atau minta aku turun padang,
boleh bincang gak dgn aku.
Jika mahu dan berbincang, aku boleh turun sekali.
Jika tak mahupun tak apa, aku boleh bantu yg mahu.
Jika semua tak mahu pun tak apa, aku cari personal sales je banyak2.
Fokus kat kaki baru je, lagi senang.
Lagi bagus, senang hati.
Yg penting berbincang adgn aku. jika tak bincang, manalah aku tahu?
Aku pun ada jadual sendiri, ada urusan sendiri, ada hal sendiri.
Positif positif positif.

Target aku bulan ni nak naikkan sales network di KL Selangor.
Tp ini pun bukan kerja sorang2.
Ini kerja semua.
Teaamwork.

Program2 siap diatur.
Selasa jam 8.30 malam, business talk di TTC 2.
Sabtu dan Ahad, Program WAB akan berjalan sebagaimana biasa.

Ahad pula bermula 2 Oktober ini, PGP untuk lelaki sahaja akan bermula di TTC 2.
Bermula jam 10 pagi hingga 1 tghari.
Ini diuruskan sepenuhnya oleh CDM2 lelaki...
Boleh tanya CDM Kamaruddin, CDM Che Mat Perlis, CDM Syed Huzair, CDM Khazir,
CDM Ahmad Shahril, CDM Iskandar, CDM Dzul, CDM Nasir dll.

Insyaallah,hari ni lebih baik dari semalam.
Minggu ni mestilebih baik dr minggu lepas.
Bulan ni mesti lebih baik dr bulan lepas.

Selamat maju jaya.


CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
Emeil...
faridahmohd_ali@yahoo.com





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.