Tuesday, September 6, 2011

Tuah Kembali Ke Rumah


Lamanya Tuah dok rumah penginapan.
Hotelnya....hik hik hik.
10 hari dikurung di sangkarnya.
Pagi ni selepas bekpes baru en suami gi ambik Tuah.
kesiannya....Tuah nampak kurus, maalum yg menjaga sekadar menjaganya.
Bukan macam en suami dan anak2 jaga.

Susut betul badan Tuah.
Bukan main dia gembira bila nampak kami datang utk mengambilnya.
Gelisah dia nak cepat2 keluar dari Pet Medicall Centre itu.
Segera Tuah melompat naik kete bila aisyah bukakan pintu utknya.
Tuah rindukan rumahnya.
Dia rindukan Irah dan Adib.
Dia rindukan abah.
Dia rindukan pelukan dan belaian tuannya.
Dia rindukan suasana di rumah ini.
Aku?...agaknya Tuah tak rindukan aku, maalum aku geli dgn Tuah.
Walaupun aku sebenrnya cayang gak kat dia. Cuma aku tak tunjuk je.
Alahai...si Tuah.
"Cepatlaaa bawa aku pulang, aku tak suka tinggal di sini.
Nape lama sgt balik raya, sampai 10 hari aku di sini.
Tahun depan aku nak ikut balik raya kat kampung"....
itu agaknya yg terdetik di hati Tuah...

sebaik tiba di rumah, terus Tuah mengintai keluar gate.
Agaknya mencari girl friendnya si Puteh tu.
Girl friend Tuah putih melepak.
Dah pandai bercintan si Tuah ni sejak dia pandai keluar rumah.
Tentu si Puteh juga rindukan Tuah.
ha ha ha...adib tergelak besar melihat gelagat Tuah.

Dipakaikan rantai baru utk Tuah.
hadiah raya kata en suami.
Bukan Irah dan Aisyah je yg dpt rantai baru, Tuah pun dpt gak.

melepaskan rindu pada Tuah.
Tuah seronoklah dpt berjumpa dan dipeluk abah.
lepas tu aisyah lak yg peluk. irah pun sama.
Masing2 berpelukan.
Lama dipeluk di dodoi, baru tuah dilepaskan.
Tuah membiarkan saja abah melepaskan rindu padanya.
Huwaaa....

Beginilah gelagat en suami, Irah dan aisyah pagi tadi selepas
mengambil Tuah di klinik.
eeeeeee.....tak lalu aku tengok mrka saling berpelukan dgn si Tuah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.