Friday, September 23, 2011

Esok ke Utara


Salam.
Jam 9.30 pm ketika ini. aku di rumah.
Aimi baru tiba dr Melaka bersama kawannya Suzana.
Kami sekeluarga lak berpuasa hari ini.
Aimi dan Ana pun berpuasa gak, kebetulan.
Alhamdulillah, selesai puasa Syawal 6 hari.
Yey yey..esok sambut raya.

Lepas solat Isyak berjemaah, kami sembang2 anak beranak.
Esok aku akan ke utara.
Ada seminar WAB, mulanya plan nak sekeluarga ke sana.
Sambil2 ziarah Nurul anak sedara en suami di Kulim.
Nurul ialah anak kepada adik en suami aku.
Tp Dzulkiflee(adik Dzul) dah meninggal tahun 2008 yg lalu.
Anaknya hanya sorang, Nurul yg dah belajar di tingkatan satu.
Belum lagi berjumpa utk raya tahun ini.
Nurul belajar di sekolah berasrama penuh di Kulim, aku tak hingat nama sekolahnya.
Minggu ni tak boleh balik, Nurul ada program.
jadi tak jadilah nak sekeluarga ke sana.

Mungkin aku bersama CDM Kartini, menumpang keretanya.
Jangkanya jam 4 pagi kami bertolak dr Puchong.
Insyaallah sempatlah tiba di Seberang Jaya.

Aku dan standbye la barang2 utk seminar esok.
Slide, laptop, baju nak pakai, peralatan peribadi...
Maalum bertolak jam 4 pagi, mungkin perlu menukar pakaian dulu di mana2
R&R.

Aku dengar sambutan di Penang terhadap WAB begitu baik sekali.
Setakat ini hampir 800 tiket terjual.
Andai kata hanya 20% yg akan hadir, tentu sudah jumlahnya lebih 160 org.
Ramai tuh.

Tahniah utk org2 utara.
Tahniah utk pemimpin2 utara.
Tahniah utk pengikut2 Taipan utara.
Tahniah utk Taipan Warrior.
Insyaallah kita jumpa esok ya.

Ahad 25 Sept tu lak, aku dengar ramai leaders utara nak turun ke KL
untuk menghadiri open house CDM Kartini dan CDM Kamaruddin.
Eloklah, meh turun semua.
Ambik semangat dgn beraya di rumah mentor kita semua.

Hari Isnin agak sibuk sikit bagi aku.
Anak bujang ku Mohd Adib akan berangkat ke Cairo dgn pesawat Kuwait Air.
Cuti dah habis. Hampir dua bulan kat rumah.
Adib dan kawan2nya seramai 4 orang akan
berkumpul di KLIA jam 12 mlm, berangkat ke sana jam 2.30 pagi hari Selasa.

Isnin 26 Sept, pada malamnya pula ada perjumpaan khas
dgn semua CDM, DDM, DSM, SSM di TTC 1, USJ 9.
Ada taklimat penting pada jam 8.45 mlmbagi anda yg terbaca entry ini,
bolehlah datang ya.

Jika mahu bertanya bolehlah call aku ya...

CDM FARIDAH
CIKGU DAN MENTOR
016 2212181



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.