Saturday, September 3, 2011

Banyaknya Kereta....

Salam.
Masih di kampung ke kawan2?
Atau dah balik ke tempat masing2?
Aku dlm perjalanan pulang ke KL.
Dah seminggu kat kampung.
Aku yg paling last pulang.
Jam 4.30 pagi tadi bertolak dr Tanah Merah, rumah ma aku.
Kereta banyak, berderet2 nak pulang ke tempat masing2.

Kali ni kami ambik jalan melalui K Rai, Gua musang, terus ke Lipis,
Raub dan Bentong.
Dah jam 9.30 am sekarang, kami dah sampai Karak.
Insyaallah 40 minit  lagi sampai rumah.

Kami singgah solat subuh di Gua Musang.
Ramainya manusia.
Terpaksa q nak gi toilet, ambik wuduk dan masuk surau.
"Mama lapar"...kata Aisyah.
Kami berhenti bekpest kat Hulu Dong pun terpaksa q untuk makan.

En suami steady je memandu. Mcm org muda2...skrang pun masih muda lagi.
Belum sampai 80 tahun. Kalau 80an barulah tua.
Berdesuuuppp...itu yg bestnya bawa WST 181.
Sekali memotong sampai 8 buah kereta berderet.
Ada waktu sampai 12 buah kereta.
Vrooooommmmm....
Jgnlah terasa lak ya yg pakai kancil,kelisa, rusa, kenari...., alahai ikan dan burung2.
Yg wira dan waja pun jgnlah jauh hati.
Akupun pakai kereta tu gak dolu2.

Nasib baik  berniaga.
Rezeki tu luaslah sikit.
Ada rezeki lebih pakai kereta baik sikit untuk keselesaan ketika berpergian
macam ni.
Itu yg aku mahukan masa mula berniaga dolu2.
Tak mahu lagi dok takut lama je.
Nak berubah, mahu berubah...demi hidup yg lebih sempurna.
Alhamdulillah, terlaksana.

Misi aku lepas ni, nak jayakan lebih ramai warga Taipan.
Meh lah berniaga.
Tak nak berniaga dgn aku pun tak apa, tapi berniagalah.
Banyak bidang berniaga yg ada.
Carilah ilmu, belajar dan bergaullah dgn org yg berjaya.
Snap snap waktu singgapbekpest kat Hulu Dong.
Semua pakai t shirt Hong Kong.
Ok bye bye. Nanti datanglah rumah ya.
Tak ada terbuka terbuka. setiap hari mengalu2kan sahabat2
saudara mara berkunjung ke rumah kami.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.