Friday, September 9, 2011

Mengandung? Alhamdulillah

Anak, cahayamata, zuriat, permata hati...
Semua org mahukan anak.
Buat penyeri rumahtngga.
Buat penyambung warisan.
Zuriat yg mendoakan kita.
Meneruskan legasi hidup berkeluarga.


Anak2 aku dah 4 org.
Tiga perempuan sorang lelaki.
Rumah ni sunyi je, anakku yg bongsu pun dah 9 tahun.
Dah lama mencari anak angkat, anak yatim utk dijadikan anak sendiri.
Tetapi bukan senang.
Ada yg berjanji nak bagi, bila lahir tak jadi pulak.
Ada yg beriya2 nak serahkan sebaik bersalin, dah bersalin sayang rasanya.
yalah, sapa tak sayang zuriat sendiri.

Hebat.
Dua hari sudah aku berjumpa sorang pensyarah UKM.
Prof Dr Azizah Ahmad.
dah lama kenal Prof Azizah, cuma tak berapa rapat.
aku benar2 kagum dgnnya waktu berjumpa dua hari lepas masa open house kat rumah ni.
Usianya dah 52 tahun.
Tapi begitu sihat, awet muda dan masih jelita.
Sihat dan masih kuat.
Badanpun ramping.

Anaknya 6 orang, yg  bongsu dah berusia 18 tahun.
tiga org anaknya dah berumahtangga.
Dah ada 3 org cucu.
Yg hebatnya Prof Azizah sedang mengandung 4 bulan.
Wowww...dlm usia 52 tahun?
"Haaa? Dr mengandung?".
Biar betul.
Tanya aku berkali2 macam tak caya.
"Ya, dah 4 bulan lebih"...kata Dr Azizah lagi tersenyum.
En Sarifuddin, hasben Dr Azizah menyampuk...
" Insyaallah, bulan februari tahun depan kami dpt anak ke7."
"I pun tak caya, dah tua2 cam ni, azizah boleh pregnant lagi". Kata En Sarifuddin.
Buat teman waktu tua2 ni elok gak.
Anak2 dah tak ada kat rumah semuanya.

Eeeee..biar benar.
Malam tu aku tak boleh lena, en suamipun mcm dpt semangat baru.
waaaa...kalau Prof Azizah boleh, yang juga pasti boleh.

Ha ha ha...ketawa besar aku mendengar en suami bersuara.
nak pregnant lagi???
Subhanallah
Masyaallah
Allahuakbar
Astahgfirullahhalazim...
keh keh keh..
Biar betul..
haaaa....
CDM FARIDAH MENGANDUNG???




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.