Tuesday, September 20, 2011

Perubahan Bermula Dgn Aku


Malam ni di TTC 2, USJ 9
Jam 8.45 malam
Aku pasti akan hadir bussiness talk
Jarang aku tak hadir kecuali ada kecemasan atauurusan yg sgt penting
yg tak dpt dielakkan

Pada setiap selasa jam 8.45 mlm
Aku tak kan ke tempat lain
Aku tak kan ke out station
Aku tak akan ada appoiment pada waktu tersebut
Aku akan kosongkan jadual ku
Org ajak demopun aku tak mau
Dwline ajak jumpa pun aku takkan mau
Org ajak beraya pun aku tak kan pegi
Org buat kenduripun aku tak akan hadir
Aku tak akan memberikan alasan
Aku tak akan bermalasan dgn diri ku
Aku tak mungkin mencari sebab utk tak menghadirkan diri
Ada waktunya, demam atau sakit sekalipun, selagi terdaya utk bangun,
aku tetap akan hadir ke TTC 2.

Meeting meeting meeting
Nadi dlm business MLM
Nyawa utk perniagaan kita
Nafas utk network kita.
Tak mungkin berjaya jika malas datang meeting
Tak mungkin hebat jika tak mau hadir kelas
Tak mungkin bertahan jika banyak alasan dgn kelas
Tak mungkin lama dlm business ini jika selalu tak datang.

Meeting utk apa?
Utk ambil semangat
Utk datang belajar
Utk berkongsi tips kejayaan dan ketahanan
Utk kekal dlm semangat
Utk kekal dlm teamwork
Utk mengetahui perkembangan terkini,program2 terkini, produk2 terbaru,
insentif2 yg terkini.
Utk berjumpa dgn mentor dan sifu yg lebih berpengalaman.
Utk berjumpa dgn upline
Utk berjumpa dgn rakan2 kongsi
Utk berjumpa dgn sideline2
Utk mendapat semangat dan motivasi
Utk melihat kejayaan org lain
Utk terus bersama kumpulan.

Itulh penglaman yg aku perolehi.
selalu aku beritahu...jika hadir meeting
Hadirlah dgn excited
Bawalah hati bersama2.
Hadirlah awal, itu lebih baik dan baliklah selepas prgram habis.
Bukannya duduk sekejap terus nak pulang.
Naiklah ke tempat meeting, masuk ke dalam dewannya, bukan duduk di stokis, bukan duduk di tangga, bukan duduk dlm kete, bukan duduk di belakang, bukan duduk bersembang2.
Jgn pulak kita yg ajak org lain bersembang kat stokis, bersembang kat bawah.
org lain pulak yg tak naik kerana kita yg menariknya.
Biarlah kehadiran kita membawa erti kepada yg lain.
Naiklah, ambil tempat anda dan jadilah di antara qorum meeting.
Meski seorang diri, hadirlah utk bersama2 dlm kumpulan kita.
Ia tetap bererti biarpun kita bersendirian.

Itu harapan aku.
Dah selalu bagi tau.
CDM lain pun bagi tau aku supaya buat begitu.
So aku buatlah.
kita ikutlah yg baik.
tp kita tak boleh nak paksa supaya org ikut.
ini business sendiri.
Kdg2 nak bercakap pun tak guna, leader yg bercakap pun tak buat.
Cakap tak serupa bikin.
Macam mana org bawah nak ikut, macam mana org bawah nak follow?

Aku luahkan je.
Apa2 hal aku tak nak fikir.
Org lain nak ikut ke, nak buat ke, yg paling penting aku sendiri yg kena buat.
Perubahan bermula dr dalam diri sendiri.
Perubahan bermula dgn aku.
Jumpa anda semua malam ni.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.