Friday, July 13, 2012

Melontar

Bahang Guangzhou kian terasa.
Tukar duit dalam RM3000. Bawa sedikit RM juga, kot la tak cukup duit,
selalunya boleh tukar dgn staf Hai O.
Tetapi tetap sibuk dengan demo.
Tengah hari di VIKL.


Pagi2 tadi aku ke bank.
Macam2 urusan.


Bayar rumah, online duit utk mak mertua, Masukkan duit utk anak kat Cairo, bayar segala bil
dan segala mak nenek lagi.
Lepas habis di VIKL, aku terus ke Bandar Baru Bangi, memang nak sini...Ariani.
Tudung laaa.
Dapat dua helai, RM198? mak oooiii melampau mahal tudung Ariani ni,
 Tudung bodooo je.

tapi beli gak.
Tak ada pilihan, aku malas nak ke tempat lain dah. Tak ada masa.
Esok dah nak berangkat ke GUangzhou.
Lepas tu aku ke Alamanda.
Nak cari kasut.
Kebetulan kasut lama dah tak sedap pakai untuk travel.
Jenama Clark...popula
Kasut yang aku pakai ni selesa...Bonia.
Harganya boleh tahan. RM600 lebih.
Aku beli masa ke Sabah tahun lepas.
Tapi memang selesa.
Kaki tak sakit.
Walaupun tinggi.
Dan tahan lasak.

Itulah beza antara yang mahal dgn yg murah.
Sebab tu kena ada moneyyyyy.
No money no honey, Kuyah kata.
Jenama Rockport....sedap pakainya.
Harganya....mak oooiii gak.
kalau gaji RM3000, kena buat loan nak beli kasut ni atau minta ansuran bulanan.
Aku beli gak...RM580 sepasang.
Sedap pakainya.
Sangat selesa.
ya baru aku tau...jenama popular untuk  Dr Kasut.
Kasut, handbag, baju dan tudung...antara kegilaan wanita.
banyak wang dihabiskan untuk keempat item ini.
Sehari shopping pun tak penat jika mereka datang sini.
Termasuk akuuuu...sebab tu aku suka cari duit, suka banyak duit.
Tak boleh duduk jika poket kosong.

Aku le tuuuu. di Alamanda petang tadi.
Sejak ada Samsung Note ni lagi laa...
Sakan bergambar.
Senang, boleh terus upload. Atau terus tulis blog.
Banyak ribu gak yg habis...untuk semangat Guangzhou besok.
Walaupun dah banyak kali makan angin, tetapi aku tetap excited.
Apa lagi melihat rakan kongsi yg bersama2 dalam trip ini.



Inilah hasil melontar petang tadi.
Semuanya nak guna untuk ke Guangzhou.

Makanan pun dah ready. Untuk dibawa ke sana.
Mana bisa makan di sana, tak berapa nak lalu.
Lalu nasi himpit, telur masin rebus, sambal bilis, sambal sotong, serunding daging, roti dan jem..telah disiapkan.
Serba sedikit, bawa banyak pun selalu tak habis.

Okiesss...jumpa besok ya di KLIA  level 5, kaunter L16-18.
Jam 6.30 pagi, solat di sana lebih mudah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.