Monday, August 30, 2010

Program Aroma Terapi Minda Melaka


CDM Aidil dan CDM Amran...engineer muzik kelahiran Akademi Taipan
          Bermula di Miri sebagai sesi percubaan program ini, kemudian diadakan di Mines Resort diikuti dengan program yg sama di Kota Kinabalu, sambutan tetap hangat dan memberangsangkan. Ahad 29 Ogos, pada jam 9.30 pagi diteruskan pula di MITC Ayer Keroh Melaka.

Tenaga Penggerak  Aroma Terapi Melaka
           Aku bersama CDM Roshila dan CDM Zaifrey bertolak dari Puchong jam 7.30 pagi. Sampai jam 8.45 pagi, sudah ada tetamu tetapi masih lengang. Beransur-ansur tetamu mulai penuh. CDM2 juga mulai sampai membawa dwline dan prospek baru. CDM Wan Suriani turut hadir jauh dari Kelantan, mencari idea untuk mengadakan program yg sama di sana.

CDM WAN Suriani dari Kelantan bersama CDM Kartini, CDM Siti dan CDM Inda
         CDM Shahrina sekali lagi diangkat menjadi pengacara majlis, pemimpin yg selayaknya. Slot pertama oleh CDM Roshila, dengan sedikit perubahan berbanding program di Mines, beliau membawa peserta terapi membezakan antara. minda miskin dan minda kaya. Slot aku pula, konsep perniagaan, kekayaan dan wang. CDM Kartini membicarakan pengalamannya selama 10 tahun bersama perniagaan ini. Berkongsi rasa, meluah kata, memberi semangat dan rangsangan mengajak peserta agar turut serta bergabung tenaga menggunakan peluang dan kesempatan yg disediakan oleh Akademi Taipan 181 untuk mengubah kedudukan kewangan masing2.

Dewan penuh terpaksa tambah kerusi
 Penampilan ke hadapan majlis pemimpin2 Melaka seperti CDM Hj. Char, CDM Zaifrey, CDM Hamaka, DDM Jaf Rosli dan DDM Norkamisah diharap dapat memberi sentuhan kepada para terapi supaya keputusan bijak untuk bersama akademi ini. Dari orang biasa menjadi luar biasa, merekalah antara graduan-graduan cemerlang kelahiran akademi ini. Benarlah...tidak ada orang lain yang akan mengubah kedudukan kewangan kita kecuali diri sendiri. Perkongsian ringkas DDM jaf Rosli dan DDM Nor agak menyentuh hati, itulah luahan yg menggambarkan isi hati selama ini. Keperitan hidup bagai tidak dapat diungkap dengan bibir tetapi syukurlah, awan mendung berarak pergi selepas bersama akademi ini.

CDM Norita dan DDM Rosmawati  
            Program itu berakhir  jam satu tengah hari, tetapi selepas itu setiap CDM berkumpul bersama prospek baru untuk urusan mengisi borang dan dana. Insyaallah, selepas hari raya akan menyusul program yg sama di kawasan-kawasan berikut:

1. 18 September di Kota Bharu
2. 25 September di Penang
3. 2 Oktober di Kuantan
4. 3 Oktober di Mines Resort (kali ke 2)

Bergambar selepas program tamat
Walaupun banyak permintaan supaya program yg sama dibuat di merata tempat, tetapi keputusan CDM COMITEE menyatakan lokasi2 yg dipilih seperti di atas sahaja akan diadakan. Negeri-negeri lain yg berhampiraan mesti mengambil peluang untuk membawa group dan prospek di kawasan-kawasan yg akan diadakan. Selamat Berjuang, Selamat Berusaha, Selamat Segalanya. Salam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.