Friday, August 27, 2010

Semangat Yang Tak Pernah Kendur.....

CDM Kartini menceritakan pengalamannya
Khamis 26 Ogos jam 9.30 malam, Suasana Meeting Group di TTC 2 berjalan seperti biasa. Dewan penuh melimpah sampai ke lantai walaupun bulan Ramadan. Solat terawih bukan penghalang untuk mencari ilmu. Yg datang dari Seremban, Melaka, Kuala Pilah pun ada. Mereka sentiasa bersemangat nak berjaya. Ilmu mesti penuh di dada barulah boleh berjaya. Yg baru yg lama, yg muda yg dah berusia, yg bekerja atau tidak bekerja, yg masuk dulu atau masuk kemudian, peluang untuk berjaya sentiasa terbentang luas. Apa lagi dengan bimbingan Akademi Taipan 181 yg sentiasa berusaha untuk memberikan yg terbaik kepada setiap warganya.

Malam tadi kita rasa bertuah kerana Pemimpin otai Taipan, CDM Kartini sudi datang berkongsi pengalaman beliau selama 10 tahun dengan warga Taipan. Semua yg hadir begitu bersemangat untuk mendengar dan mendapatkan tips daripada pemimpin hebat ini. Mereka begitu teruja kerana pemimpin tertinggi akademi ini sentiasa turun padang, sanggup duduk semeja dan memberikan ilmu secara personal dengan sesiapa sahaja untuk berjaya.
CDM Kartini tidak jemu memberi semangat
Ke semua yang hadir memberikan tumpuan dengan sepenuhnya
Sikapnya yg merendah diri, low profail, tak ada protokol, tak menyombong, bersahaja, simple, baik, pemurah dan banyak ilmu menjadikan beliau seorang pemimpin yg sangat mudah didekati. Beliau berkongsi pengalaman selama 10 tahun bersama Hai O. setiap patah cakapnya didengar penuh teliti, Setiap ayatnya disalin dan setiap  katanya dicatat. MLM adalah business semangat. Kerana kentalnya semangat dan teguhnya ketahanan beliau, hari ini Taipan tersebar di seluruh pelusuk tanah air.
Memulakan sorang2 bersama suami CDM Kamaruddin, sekarang beliau telah melahirkan seramai 85 orang pemimpin Crown Diamond Manager yg lahir dengan sentuhan dan bimbingan Akademi Taipan 181. Syabas dan tahniah, kami menumpang tuah beliau, kita semua menumpang tuah Taipan, kita semua bersyukur kerana diberi peluang oleh Akademi Taipan 181.
                           Setiap ayat akan dicatat              Lamanya nak cukup umur 18 tahun....

Aku pulang jam hampir 12.45 malam, pagi esok sesudah bersahur aku harus terus menuju ke airport Subang untuk penerbangan dengan firefly ke Kota Bharu. Jam 9.30 pagi ada business talk di Berek 12 Kota Bharu. Petang ni pula aku sudah berjanji dengan ibu dan adik beradik ku serta keluarga yg lain untuk sama2 berbuka puasa di rumah ibu sempena meraikan kepulangan ibu yg baru kembali dari Tanah Suci petang semalam. Syukurlah, ibu selamat kembali ke rumah. Doa ibu sentiasa mengiringi kejayaan dan kebahagiaan anak2nya seramai sebelas orang. Salam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.