Monday, August 23, 2010

Transformasi Minda Melalui Program Aroma Terapi

      Kerja kuat. Itu mungkin kesimpulan yang boleh diambil terhadap kejayaan seseorang dalam sesuatu bidang. Namun mungkin banyak lagi faktor lain yang membantu seseorang mencapai kejayaan. Bagi bidang perniagaan, saya yakin latar belakang membudayakan perniagaan banyak mempengaruhi kejayaan seseorang. Keluarga si Ah Chung yang mewarisi perniagaan sejak datuk neneknya berhijrah ke sini dahulu dan sehingga sekarang masuk generasi yang ketujuh, sudah tentu berbeza dengan si Abu yang baru belajar berniaga pada usia 40 tahun.

      Kalau begitu, apakah kita akan terus begini? Apakah kita akan terus jadi pembeli dan orang lain yang akan jadi peniaga? Apakah kita akan biarkan mereka terus mengaut keuntungan sementara kita hanya menjadi pembeli sampai bila-bila? Apakah kita akan terus beratur diluar bank, didepan mesin ATM untuk mengeluarkan wang dan berbelanja sebaik sahaja gaji dimasukkan kedalam akaun, sedangkan mereka beratur dengan poket penuh didalam bank untuk memasukkan wang mereka ke dalam akaun?

      Begitulah malangnya kita, Setiap saat kita kehilangan sesuatu daripada diri kita. Setiap saat bangsa kita kehilangan sesuatu yang berharga. Setiap saat negara sedang jatuh ke tangan orang lain! Tak percaya? Tengoklah tanah di kiri kanan rumah kita, dahulu tanah itu milik siapa dan sekarang milik siapa? Bukit yang diratakan, sekarang milik siapa dan siapa penghuninya.

      Tidur kita sentiasa lena, masih tidak sedarkan diri. Dan kita adalah pelupa yang terhormat. Lupa kepada janji. Lupa segala-galanya 
KK Ahad 22 Ogos

       Program Aroma Terapi Minda anjuran Akademi Taipan 181 di Mines Resort pada Sabtu 21 Ogos lalu tetap mendapat sambutan hangat di kalangan warganya. Begitu juga program yg sama di KK pada hari Ahad 22 Ogos yg dihadiri hampir 200 terapi. Elemen cahaya, lilin, bau2an, bacaan ayat2 suci AlQuran, irama muzik yg syahdu dan bunga2 kering memang mengasyikkan dan memukau para terapi yang datang.

Wah!!! Hebatnya CDM Kartini berucap..
700 terapi hadir di Mines Resort... Teruja!!!!
Meja pendaftaran... Tetamu akan dapat Door Gift.
CDM Suriati. Pengacara majlis di KK
         Cdm Shahrina memang mampu diangkat menjadi pengacara majlis yg sangat berbakat dalam akademi ini. Cetusan idea pembuka bicaranya mampu mengheret hadirin ke alam yg mempesonakan dgn kejutan kehadiran lebih 700 orang hadirin. Slot pertama yg dibawa oleh Reiki Master Faridah Mohd Ali diharap mampu memberi transformasi baru tentang perniagaan, kekayaan dan wang. Definisi dan penerimaan orang Melayu mesti diubah segera jika kita mahu terus maju.

Ubah pemikiran ubah kehidupan
       Program Aroma Terapi Minda di Sabah dilangsungkan di Dewan Samporna Tabung Haji jam 10 pagi. kehadiran penuh dewan mencecah 200 orang peserta. CDM Suriati diamanahkan untuk menjadi pengacara majlis. Pembuka bicaranya padat dan ringkas, sebagai orang yg berpengalaman CDM Suriati bijak menyusun ayat barmain kata mengalu2kan hadiran. Slot pertama sama dengan di KL disampaikan oleh REIKI Master Faridah Mohd Ali dengan tajuk yg sama.

kehadiran 200 orang di terapi di KK
Fikir boleh pasti boleh!!!!
       Slot kedua yg dikelolakan oleh CDM Asiah sangat menarik dan memberikan kerehatan minda di samping menyelit mesej berguna tentang wang. Sementara slot ketiga yg dibawa oleh CDM Roshila tentang 'siapa kita' terus membuka mata hadirin, dengan pengiraan gaji bersih yg tidak seberapa, ke manakah masa depan anak2 dan keluarga kita. Dengan lonjakan harga barang dan kos sara hidup yg tak pernah turun, kita perlu mempunyai Plan B untuk mencari wang. Video2 selingan memang hebat dan memukau. Permainan ini tidak dilaksanakan di KK.

Awak dapat berapa? Saya bagi RM 10 dapat RM 50
Money games di Mines..... Seronoknya dapat duit
Perniagaan, Kekayaan dan Wang.... RM Faridah
Tiada Wang Hidup Terbuang.... CDM Siti Rahamah

           Slot kedua Program Aroma Terapi di KK diisi oleh CDM Siti Rahmah dengan tajuk yg sama. Kesedaran tentang keperluan kepada kewangan yg stabil untuk masa depan keluarga dan kejayaan gemilang bangsa berjaya diulas oleh pemimpin hebat ini walaupun dalam keadaan tidak berapa sihat. Penekanan tentang bimbingan dan latihan yg disediakan oleh Akademi Taipan 181 yg ditunjukkan melalui gambar2 dan video menambahkan keyakinan para hadirin.

CDM Hasnah,CDM Siti Ainon CDM Jurinah
Pemimpin2 Akademi Taipan di Sabah

          CDM Kartini tampil dengan slot ketiga tidak kurang menariknya, beliau mengajak hadirin melihat bukti2 kejayaan Akademi Taipan 181 melahirkan graduan2 yg berjaya, kaya dan mampu duduk serta berdiri sama tinggi dengan korporat bangsa lain. Dengan bukti pendapatan tahunan beliau dan suaminya sendiri untuk tahun 2007, 2008 dan 2009. Juga ditampilkan penyata tahunan CDM Roshila dan CDM Zefry untuk tahun 2007, 2008 dan 2009. Pendapatan CDM Sharina yang baru 2 tahun bersama akedemi ini mencecah lebih 500,000 membuatkan penonton bersorak teruja.
CDM Wan Mahazi, CDM Nasir dan CDM Syed

DDM Ramli dengan CCM Mahmud
Gembiranya terapi2 Taipan

        Di KK pula, hadirin sangat teruja dengan pendapatan CDM Hamsah berjumlah RM677,000 untuk tahun 2009, CDM Jurinah lebih 500,000, CDM Rosmah melebihi 480,000, CDM Hjh Masni melebihi 250,000, CDM Hjh Hasnah RM188,000 dan CDM Maidah 180,000 mereka juga memiliki rumah mewah kereta mewah dan beberapa aset yang lain.

        137 orang baru yg hadir di Mines memberi semangat dan momentum baru kepada warga Taipan yg turut hadir. Hati kembali berbunga, harapan kembali menerpa, impian kembali bersua."Jangan sesal gunung berlari, hilang kabut nampaklah ia". Di Sabah, seramai 37 orang baru hadir dengan minat menjadi ahli yg tak dapat disembunyikan lagi. Tahniah kepada barisan pimpinan Akademi Taipan 181 Sabah. Tahniah untuk semua yg menjayakan program Aroma Terapi Minda di KL dan KK. Sambutan terhadap program2 Akademi Taipan 181 terus hangat dan hebat. Salam dan jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.