Monday, April 25, 2011

Inilah Hidup MatiKu

Photo0588Photo0583Photo0562Photo0561Photo0559Photo0615
Photo0614Photo0612Photo0611Photo0605Photo0601Photo0600
Photo0597Photo0596Photo0592Photo0590Photo0587Photo0586
Photo0582Photo0579Photo0571Photo0570Photo0568Photo0564
Salam sejahtera.
Business Preview di TTC USJ 9 semalam berjalan seperti biasa.
Tak ramai yang hadir tetapi tetap meriah.
Tak tahu pula ke mana yang lain pergi.
Apapun aku akn terus berjuang.
Terus mencipta kejayaan.
Terus berusaha melebarkan kejayaan.
Banyak impian ku belum tercapai.
Banyak impian ku belum terlaksana.

Business ini aku punya.
Aku boss dan aku juga kuli.
Aku buat, aku dapat.
Aku tak buat mana mungkin dapat.

Inilah saja yang aku tahu.
Nak berniaga lain tak mungkin, sebelum ni dah macam2 business aku buat.
Tak ada yang menjadi.
Tak ada yang serasi.
Persaingan diluar sana terlalu sengit.
Tetapi business ini paling berbaloi.
Tak ada yang boleh dapat macam business ini.
Paling senang nak dapat duit banyak.
Paling mudah nak berjaya,
Paling mudah nak mengumpul pendapatan besar dan banyak.
Paling mudah nak buat aset ketika muda.
Cita2 aku anak relaks pada usia 50 tahun.
Nak gi duduk Mekah.
Atau belajar agama.
Buat amal ibadah.
Nak cari bekalan agama.
Untuk kembali ke akhirat, Hidup sesudah mati.
Persiapan mesti sekarang.
Persediaan mesti dibuat  segera.
Masa dah tak ada.
Esok atau bila2 masa akan dijemput Ilahi.

Aku dah tak mahu fikir benda remeh temeh.
Biarkan dengan oang yang negatif,
Rakan kongsi tak mahu buat.
Rakan kongsi buat benda lain.
Rakan kongsi berpaling tadah.
Yang tak puas hati dengan aku.
Yang tak puas hati dengan Taipan.
Yang tak puas hati dengan syarikat.

Nak berniaga besar kena fikirkan yang besar.
Nak positif kena fikir positif.
Nak kaya kena ikut tindakan orang kaya.
Nak hebat kena tiru orang yang hebat.
Nak berjaya kena ikut orang yang bertahan.
Nak bertahan kena tiru orang yang bertahan.

Buat duit banyak2.
Buat duit besar2.
Bina kejayaan2 baru.
Lebarkan sayap kejayaan2 yang lebih hebat.

Impian aku nak beli rumah banyak2.
Dapatkan pendapatan pasif daripada rumah2 yang aku beli.
Seperti yang aku dapat sekarang.
Cita2 aku nak beli ladang dan kebun banyak2.
Dapatkan pendapatan dari tanah ladang dan kebun2 itu.
Jual beli tanah2.
Seperti yang aku dapat sekarang.
Semua itu hasil duit Hai O.
Semua itu dari pendapatan Hai O.
Semua itu dari hasil penat lelah berniaga Hai O.

Aku bercita2 nak pergi haji tiap2 tahun.
Dengan pakej yang paling selesa.
Mahal pun tak apa.
Satu pakej RM40 ribu ke, RM60 ribu ke atau pilih yang M120 ribu pun ada.
Tak salah kan.
Allah suruh buat yang terbaik.
Allah galakkan hambanya pilih yang terbaik.
Dan Allah sediakan syurga yang terbaik.

Semuanya dengan hidup matiku dalam Hai O.
Yang masih nak buat, jom bekerja kuat bersama AT 181.
Yang tak mahu buat lagi, nak buat macam mana?
Terpulanglah.
Buatlah apa2 yang rasa boleh hidup.
Asalkan halal.

Aku doakan yang terbaik untuk semua.
Tentunya aku mendokan agar terus berjaya bersama AT 181.
Kerana inilah yang terbaik yang aku temui.
Tanyalah CDM Ah Hock.
Tanyalah CDM AH Chai.
anyalah CDM Hamdan.
Tanyalah CDM Zulkifli Sohor.
Tanyalah CDM Kartini.
Tanyalah CDM Kamaruddin.

Salam kejayaan.
Jumpa lagi.
selamat Berjuang.






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.