Monday, October 1, 2012

10 Tahun

1 Oktober
Jam  6 petang di Putra Medical Centre Sg Buluh.

Nor Amalin Aisyah Dzulfauzilah.
Cahaya amalanku yang hidup bahagia...itu makna namanya.
Selalu disebutnya.
Selalu diulang2kannya.
Selalu diberitahu kepada orang lain makna namanya.


Dah genap 10 tahun hari ni.
Selamat hari lahir Aisyah.
Semoga menjadi anak yg solehah dan berjaya dunia akhirat.
Dah tahun 4 di International Islamic School Kota Damansara.
Yuran sekolahnya saja RM700 sebulan.
Kakaknya RM1200 sebulan.
Tak masuk kookurikulumnya...horse riding, swimming, memanah dan karate.
Tak masuk teksinya.
Tak masuk lagi bukunya.
Tak masuk lagi buky2nya.

Aisyah kanak2 yg periang.
Membaca adalah hobinya.
Buku buku buku adalah dunianya.

Aku tanya kat Aisyah ada tiga pilihan
1. Untuk buat birthday party kos RM500 kat McD
2. Untuk tambah saving dlm akaunnya sejumlah yg sama
 3. Atau nak beli buku nilainya RM400.
Aisyah pilih yang ke3, nak beli buku2 kat Popular atau MPH bernilai RM400.

Dah genap 10 tahun juga aku bersama business ni.
Dah 10 tahun juga berhenti kerja.
Dah 10 tahun juga sepenuh masa di sini.
Semuanuya seusia Nor Amalin Aisyah.

Lahirnya membawa rezeki baru untuk kami sekeluarga.
lahirnya membawa cahaya baru untuk kami sekeluarga.
Lahirnya membawa warna baru untuk kami sekeluarga.
Lahirnya benar2 mengubah kehidupan kami sekeluarga sehingga kini.
Perantaranya ialah CDM Kartini dan CDM Kamarudin.

CDM kartini datang menziarah aku ketika Aisyah baru dilahirkan, ketika itu aku di Rawang.
Dihadiahkan RM100 oleh CDM Kartini untuk Aisyah.
Wow banyaknya...detik hati aku.
Duit itu masih dalam akaun tabungan Aisyah sehingga kini.

Dan rezeki pun terbuka apabila CDM Kartini yg ketika itu berpangkat DDM Kartini membuka mulut berkongsi
peluang ini melalui produk PB.
Aku pakai dulu.
Aku try dulu.
Termasuk juga herba maharani.
Aisyah panggilan kami untuknya.
Taipan dah sebati dengan hidupnya.
Taipan dah jadi darah dagingnya.
Duit Hai O untuk aku membesarkannya, mendidiknya, kos pendidikannya,
menyediakan segala kemudahan dan keselesaan untuknya,
membeli segala keperluannya, menyediakan insuran Prudential setiap bulan untuknya.
Pendeknya segala2nya Taipan dan Hai O.
Beginilah lagaknya setiap kali nak ke sekolah.
Peluk Tuah dulu.
Belai Tuah dulu.
Bercakap dengan Tuah dulu.
Bagi makan untuk uah dulu.

Selamat haril ahir Aisyah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.