Wednesday, October 6, 2010

Hari-Hari Kena Buat

           "Buat jangan berhenti"...kata2 yang cukup sinonim dengan CDM Kartini apabila ditanya oleh ramai warga Taipan. "Apa yang nak dibuat?" Tanya mereka lagi. Inilah yang ingin dikongsikan dengan anda pagi ini. Dua tiga hari ni agak sibuk dengan hal business dan urusan keluarga juga urusan peribadi. Tak sempat nak berkongsi rasa dengan anda. Hari ni lega sedikit setelah sebahagian kerja urusan Nor selesai. walau ada banyak lagi hal yang menanti di hadapan, tetapi boleh menarik nafas sedikit. Adib pun dah kembali ke Cairo. Anakku jauh di negara orang, hati ibu sentiasa teringat. Doa mama sentiasa untuk mu anak-anakku.

          Membina network adalah umpama mendidik anak-anak. Hari2 kena cakap, hari2 kena ingatkan, hari2 kena bagi tau  dan hari2 kena buat baru ia melekat masuk dalam kepala yang kemudiannya menjadi kebiasaan. Bila dah jadi kebiasaan, rasa tak boleh jika lama2 duk di rumah. Hari2 mesti keluar rumah. Jika tak jumpa orang rasa nak demam. Bila jumpa prospek baru, demam pun tak jadi. Bila dah gitu, berjumpa orang tu dah rasa seronok. Bila kita seronok, business mesti jadi.

Kerja asas membina network ialah,

1. Sentiasa tambah senarai nama baru
2. Demo demo demo
3. Meeting meeting meeting
4.Selling
5. Service
6. Sponsor
7. Follow up
8. Dublikasi

          Kesemua perkara di atas mesti dibuat hari2 dan melengkapkannya. Barulah network kita akan berkembang dengan betul. Salam

         

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.