Monday, April 9, 2012

Aku Takkan Jatuh Miskin


Salam bahagia.
Ahh kali ni ujian datang lagi.
Seorang customer yg dah pakai PB macam liat nak bayar PB.
Katanya nak bayar cash...RM2420 untuk PB dan Bio Ever.
Tapi janji demi janji, tak nampak lagi.
Dah hampir dua minggu ni.

Tak baik la macam tu kan.
Kami cari rezeki.
Barang lak stokis punya, aku kena bayar.
Dah janji nak bayar, kenalah bayar.
PB pun dah pakai.
Tak boleh return lagi.
Kecuali belum pakai.

Aku kena buat solat hajat ni, semoga terbuka pintu hatinya untuk membuat pembayaran segera.
Selebihnya aku berserah pada Allah.
Aku takkan jatuh miskin dgn ujian ini.
Dia pun takkan kaya dgn cara ini.
Apa lagi dia sendiri juga buat business.
Apa kita buat, pasti kembali kepada kita.
Ya aku sangat yakin, kejujuran dalam business
tersangatlah penting untuk berjaya.

Untuk aku, ini ujian kecil buat ku.
Inilah antara liku2 dan cabaran dlm business.
Semuanya aku hadapi dgn sabar dan gigih.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.