Saturday, May 5, 2012

Jemputan Semakin Banyak

Salam bahagia.
MELEBARKAN SAYAP KEJAYAAN.
Inilah matlamat aku.
Hidup untuk lebih memaknakan orang di sekeliling kita.
Peluang datang tanpa diduga.
Ini yang memang aku suka.
Bukan untuk wang kecuali tujuan untuk memandaikan bangsa,
berkongsi ilmu dan pengalaman.

Semakin banyak aku dapat jemputan untuk bagi
slot ceramah/motivasi/perkongsian di sana sini.
Semuanya secara tidak sengaja.
Tanpa diduga.

Bengkel Inspirasi Guru Berktrampilan
yang diadakan di sekolah2 telah semakin rancak.
Asalnya aku masuk nak buat WAB.

Tapi kebanyakan pengetua tak mahu apabila tahu aku nak masukkan slot produk.
Tapi pengetua minta tukar slot ceramah kepada guru2
untuk program perkembangan staf melalui LADAP.
Wah bagus juga.

Aku pun berpengalaman 16 tahun sebagai pendidik dan pentadbir di sekolah.
Memang aku tahu,guru2 perlukan pendedahan baru untuk gaya dan penampilan
supaya proses P&P semakin baik dan boleh menarik minat pelajar.
Lalu semakin banyak pula sekolah yg jemput.
Tapi sambil menyelam sambil minum air.
Di akhir slot aku edarkan flyers NEW YOU PROGRAMME.
Kena follow up je, ramai yg berminat.
Nanti kena bawa ke AT181.

Tiga  minggu lalu aku dapat jemputan daripada
salah sebuah Pusat Latihan Bank di Bangi.
Untuk program yang lebih kurang sama.

Dan minggu ni 7 Mei, aku dapat jemputan untuk menyampaikan ceramah
dua setengah jam untuk UITM Dungun Trengganu.
Katanya audiens dalam 400 hingga 600 orang.
Tajuk yg diminta...From Nobody To Somebody.
Tiket flight, makan minum dan hotel semuanya
disediakan oleh pihak penganjur.
Aku call pulak sorang kawan yg mengajar di SMK Teknik Dungun.
Wah rezeki...nak pakai PB katanya.

Lepas cuti sekolah, setiap Sabtu aku ada jemputan ceramah di sekolah2
sekitar KL dan Selangor.
Sabtu je, hari lain dari Isnin sehingga Ahad, aku fokus kepada
demo, meeting, BOP dan appointment AT181.


So pagi ni tak ke mana, kecuali menyiapkan
slaid dan video untuk program di
UITM Dungun.

Petang ni pulak, aku ke Bangi untuk menghadiri majlis peminangan
En Mawi dan gadis pilihannya.

Esok jangan lupa, temujanji kita di USJ 9
untuk slot BOP pada jam 10 pagi.


Jika nak datang boleh call aku
Faridah 016 2212181.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.