Tuesday, March 8, 2011

Aku Merdeka

Syukurlah
Aku sudah merdeka.
benar2 merdeka.
Setelah lebih 8 tahun bergelumang jatuh bangun dalam perniagaan ini,
aku tidak terikat lagi dengan segala peraturan yang merimaskan.

Aku sudah mempunyai kebebasan masa
Tidak terikat lagi dengan jadual jam 7.30 pagi hingga jam 4 petang.

Aku sudah menjadi BOSS kepada diri ku sendiri
Aku tidak terikat lagi dengan arahan BOS di pejabat.

Aku sudah mempunyai kebebasan kewangan.
Aku bebas menentukan jumlah bonus dan pendapatan yang aku mahu
Aku tidak terikat lagi dengan tangga gaji dan bonus yang ditentukan oleh pihak lain.

Aku sudah bebas melakukan apa yang aku suka
Aku tidak terikat lagi dengan kemahuan dan kehendak BOS ku.

Aku sudah mempunyai ofis di rumah ku sendiri
Aku tidak terikat dengan ofis di tempat kerja lama ku.

Aku sudah bebas memasang impian ku sendiri.
Aku sudah bebas daripada ikatan menunaikan kemahuan dan impian BOS seperti sebelum ini.

Aku boleh bercuti berapa lama pun yang aku mahu
Bukan terikat dengan kelulusan cuti yang diluluskan oleh majikan ku.

Aku boleh berseminar percuma di seberang laut dengan seronok dan enjoy.
Tidak terikat lagi dengan seminar dan kursus yang menyakitkan otak ku.

Aku boleh bebas shopping seluruh dunia.
Bukan lagi terpaksa menunggu cukup bulan.

Aku bebas.
Aku merdeka.
Aku freedom.
Aku BOS
Aku kuli
Aku pekerja
Semua aku punya suka.
Aku pilih apa yang aku suka.
Aku tentukan apa yang aku mahu.
Aku merdeka.

Sesiapa yang mahukan kemerdekaan hakiki
Boleh call saya 016 2212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.