Thursday, March 31, 2011

Downline Ku Mesti Lebih Hebat

Salam kejayaan.
Aku seorang downline
Aku juga seorang upline.

Downline, aku akan jayakan mu
Upline, aku mahu berjaya, bimbinglah aku.
Jangan jemu dengan karenah ku.

Untuk semua dowinline ku
Aku mesti jayakan semua rakan kongsi dan downline ku.
Aku mesti membimbing semua downline ku
Aku mesti ikhlas dengan semua downline ku.
Aku mesti bersungguh2 menjayakan semua downline ku.

Aku tak boleh pilih kasih.
Aku tak boleh pilih2.
Aku mesti sayang pada downline ku.
Aku mesti layan sama rata.

Aku mesti jayakan mereka semua.
Aku tak boleh sekat sapa2 pun downline ku untuk naik CDM.
Aku tak boleh cemburu pada downline ku yang laju.
Aku tak boleh marah pada downline ku yang rajin.
Aku tak boleh kecewa pada downline ku yang hebat.
Aku tak boleh sekat pada downline ku yang layak melancong.
Aku tak boleh menyampah pada downline ku yang cepat naik.

Aku mesti memberi kebanggaan ku kepada downline ku.
Aku mesti memuji downline ku yang hebat.
Aku mesti berbangga dengan usaha downline ku.
Aku mesti berterima kasih kepada downline ku yang berusaha tanpa jemu.
Aku mesti bersyukur kerana mendaoat downline seperti mereka.

Perniagaan ini sangat adil.
Tak kira sapa, jika dia usaha dialaha yang dapat.
Jika dia rajin, dialah yang mendapat hasilnya.
Jika usaha lebih, hasilnya mesti lebih juga.
Aku tahu downline boleh potongnupline.
Aku juga tahu, downline boleh dapat lebih berbanding upline.
Aku sedar, network down boleh jadi lebih hebat daripada network upline.

Aku bersyukurlah, kalau dapat downline sehebat itu.
Aku bergembiralah jika dapat downline yang rajin begitu.
Aku berbangga jika dapat downline yang memberikan komitmen sebegitu.
Aku berterima kasih jika dapat downline yang boleh berniaga besar seumpama itu.

Sebagai upline kita sokonglah downline kita.
Sebagai upline kita bimbinglah downline kita.
Sebagai upline kita tuluslah dengan mereka.

Jangan pula kita kacau biznes downline kita
Jangan pula kita tekan downline kita supaya tak naik.
Jangan pula kita sekat downline kita untuk maju ke depan.
Jangan pula kita halang downline kita untuk berniaga besar.
Jangan pula kita burukkan downline kita yang bagus.
Jangan pula kita negatifkan downline kita yang positif.


Jika kita lakukan seperti itu, maknanya kita tidak sayang kepada busines kita sendiri
Jika kita lakukan sedemikian, maknanya kita mahu business kita jatuh.
Jika kita lakukan sebegitu, maknanya kita jatuhkan diri kita sendiri.

Semoga aku tidak begitu.
Kerana aku sentiasa mahu semua downline ku berjaya seperti aku.
Jika mereka berjaya, maka aku pasti lebih berjaya.
Malahan aku mahu
Semua downline ku lebih hebat daripada diri ku sendiri.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.