Wednesday, May 4, 2011

IKUT CAKAP CDM KARTINI

CDM KARTINI MAT YAAKOB
Idola Taipan 181
Idola kita semua.

Kenapa kena ikut CDM Kartini
Kerana beliau sudah berjaya
Kerana beliau telah melaluinya.
Kerana beliau telah mengharunginya.
Kerana beliau terlebih dahulu melaluinya sebelum kita menghadapinya.
Kerana apa yang kita lalui sekarang telah beliau harunginya terlebih dahulu.
Senang cakap beliau terlebih dahulu makan garamnya.

Jadi kita ikut orang yang telah berjaya.
Ikut ikut ikut.
Perjalanan kita lebih senang jika kita pandai ikut mentor kita.
Perjalanan business kita lebih mudah jika ikut cakap idola kita ini.
Itu pengalaman aku sendiri.
Setiap tindakan aku mesti merujuk CDM Kartini.
Apa aku nak buat, aku mesti bertanya kepada CDM Kartini.
Sebarang aktiviti, aku akan berbincang dengan CDM Kartini terlebih dahulu.
Sebarang masalah, aku tak akan pandai2 menunjuk pandai sendiri untuk menyelesaikannya.

Aku mesti bertanya kepada CDM Kartini.
Aku mesti merujuk kepada CDM Kartini.
Aku mesti berbincang dengan CDM Kartini.
Aku mesti bertindak mengikut nasihat CDM Kartini.
Aku tak mungkin mendahului CDM Kartini.
Aku tak mungkin mengambil keputusan sendiri tanpa mengambil kira pandangan CDM Kartini.

Apa pandangan CDM Kartini, aku akan follow.
Apa pun nasihat CDM Kartini, aku akn ikut.
Apa pun kata2 CDM Kartini, aku tak akan bantah.
Jika CDM Kartini kata putih, aku kpun kata putih.
Jika CDM Kartini kata hitam, aku pun kata hitam.
jika CDM Kartini bagi tahu A, aku akan kata A.
Betul2 aku ikut apa kata idola dan mentor Taipan 181.
Mentor kita semua.
Idola kita semua.

Jika aku yang dah 9 tahun ini masih ikut CDM Kartini,
maka aku mahu semua warga Taipan juga ikut
CDM Kartini.

Inilah salah satu rahsia besar kenapa aku boleh berjaya dalam perniagaan ini.
Itu jugalah rahsia kenapa aku boleh bertahan dalam perniagaan ini.
itu jugalah rahsia kenapa aku boleh membina empayar yang besar dalam perniagaan ini>
Kerana aku ikut ikut ikut cakap CDM Kartini.

Kenapa begitu?
Senanglah...ikut orang yang dah berjaya.
Pasti kita akan berjaya jika kita ikut CDM Kartini.
Jangan melawan cakapnya.
Jangan membantah pandangannya.
Jangan bersikap lebih pandai daripadanya.

Satu suara satu cakap satu tindakan.
Ibarat dalam satu kapal, nakhodanya hanya seorang sahaja.
Kita ikutlah nakhoda kita supaya kapal kita boleh belayar menuju destinasi yang kita impikan.

Bagi anda semua, tanamkan dalam fikiran anda
Tanamkan dalam network anda
IKUT CAKAP CDM KARTINI
IKUT CAKAP MENTOR KITA CDM KARTINI

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.