Friday, August 24, 2012

Meraikan Sahabat Lama

Dr Fadzillah dan En Rosli sekeluarga.
Dari Sungai Merab Bangi.
sahabat lama kami.

Terima kasih sudi datang berkunjung raya dua hari lepas.
Seronoknya dapat berjumpa.
Anak2nya seramai tiga orang pun dah hampir dewasa.
yg sulung sedang menuntut bidang kedoktoran di Mesir juga.
Dah besar Amir.
Tahniah...seronok tengok kawan2 dan keluarga yg bahagia dan berjaya.
Kami mula kenal di SMK Seri Indah Seri Serdang.
Waktu tu memang rapat. Dia seorang guru yang rajin dan komited.
Kemudian aku berpindah ke Rawang
Tika itulah kami terputus hubungan.
Tup tup aku dengar Dillah melanjutkan pengajian PhD ke UK.
langsung terputus.

Tetapi alhamdulillah, tahun 2011, aku berjumpa Dillah kembali.
Sekarang bertugas di UPM.
Pernah sekali menziarahi banglownya yang sangat cantik di Sungai Merab.
Emmm memang terpesona.
Aku sediakan spegetti, nasi empit kuah kacang dan fruits coctail
untuk dihidang pada Dillah sekeluarga.
Sambil makan sambil bersembang.
Berkongsi cerita, berkongsi pengalaman dan berkongsi bahagia.


Insyaallah, semoga hubungan dan silaturrahim ini berpanjangan.
Semoga Dr Dillah terus sihat dan suksess dalam kerjayanya.
Dan selamat maju jaya kepada anak2nya.
Insyaallah, nanti bolehla aku lak berkunjung ke teratak cantiknya.
Suka tengok.

CDM Kartini juga kenal Dr Fadzillah.
Kami sama2 berkenalan di SMK Seri Indah.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.