Tuesday, January 18, 2011

Katakan Kepada Diri Ku Sendiri!


Salam, Selamat Pagi
Ucapkan pada diri ku sendiri pagi ini bahawa
Aku hebat
Aku boleh
Aku kuat
Aku pasti berjaya
Aku akan mencuba
Aku akan berusaha
Aku tak akan mengalah
Aku tak akan menyerah
Aku tak mungkin tewas
Aku pasti menang
Aku pasti juara

Katakan kepada diri ku sendiri
Aku mempunyai potensi luar biasa
Aku mempunyai cukup tenaga
Aku mempunyai segala pancaindera
Aku mempunyai segala kekuatan
Aku mempunyai badan yang sempurna
Aku mempunyai tulang belulang yang gagah perkasa
Aku mempunyai akal yang waras
Aku mempunyai fikiran yang bijak

Katakan kepada diri ku sendiri
Aku mempunyai impian
Aku mempunyai cita2
Aku mempunyai kemahuan
Aku mempunyai hasrat hati

Katakan kepada diri ku sendiri
Jika orang lain boleh aku juga boleh
Jika orang boleh berjaya aku juga akan berjaya
Jika orang lain hebat apa kurangnya aku
Jika orang lain mampu, apa kurangnya aku

Katakan kepada diri ku sendiri
Aku sama juga dengan mereka
Aku dilahirkan di negara yang sama
Aku belajar dengan sistem pendidikan yang sama
Aku juga rakyat dan warganegara yang sama
Aku juga masuk kolej dan universiti yang sama
Aku juga dalam syarikat yang sama
Aku juga dalam kumpulan yang sama
Aku juga menggunakan strategi yang sama
Aku juga menggunakan cara yang sama
Aku juga menggunakan tools/bahan yang sama
Aku juga datang meeting yang sama
Aku juga di bawah CDM/Mentor yang sama

Katakan kepada diri ku sendiri
Aku tidak akan tunduk dengan diri ku sendiri
Aku tidak akan berhenti selagi nafas tidak berhenti
Aku tidak akan tewas dengan segala ujian
Aku tidak akan kalah dengan segala cabaran
Aku tidak akan berundur dengan kata nesta orang
Aku tetap dalam perjuangan ini.

Katakan kepada diri ku sendiri
Aku mampu mengubah kehidupan ku
Aku mampu mencipta kejayaan indah untuk diri ku
Aku mampu memcipta kemenangan untuk diri ku
AKU PASTI MENJADI CROWN DIAMOND MANAGER
TAHUN 2011 INI
AKU PASTI!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.