Friday, October 7, 2011

Ke Sunway Damansara

Pagi tadi ke Sunway Damansara.
Hantar anak2 ke sekolah.
Lebih kurang 40 minit dr rumah kami.
Selalunya En suami je yg hantar anak2.
Sekali sekala aku temankan anak2.

Dulu IISKD terletak di Kota Damansara.
Sekarang berpindah ke Sunway Damansara, menuju ke Mutiara Damansara.
Dekat dgn The Curve...shoping complex yg besar tu.
Lebih jauh sikit, jalan pun jem teruk.

Mulanya terfikir gak nak pindahkan semula ke
At Tamimi International school di USJ 20.
Tp demi anak2, kami buat keputusan utk mereka terus belajar di IISKD.
"Tak apalah, kita berkorban sikit. Jika tak berkorban utk anak2, utk siapa lagi"
"Pagi2 pun kita bukan ke mana2, dok rumah je".
Kata en suami lagi.

"Mama, kita pindah rumahlah mama"
"Beli rumah baru kat sini, kita jual la rumah kita tu"
"tak payah abah hantar jauh2 macam ni"
Kata Aisyah.

Tengoklah, kalau ada rezeki nak gak beli kondo atau apartment di Sunway Damansara.
Banyak projek rumah baru di sana.
Berceracak naiknya.
Ya mahal, yg murah, yg mewah, yg tak mewah pun banyak.
Aku call satu no, yg aku dpt pada bunner bertanya tentang harga kondo
Casa Impian di Sunway Damansara berhampiran sekolah Aisyah...
RM950 000 harganya.
Mak oooi....kita kata mahal, tapi org tetap beli.
Makin tinggi harga rumah sekarang ni.
Semua projek mahal pun laku, macam goreng pisang panas.

Habis, org kita yg bergaji RM5000 ke bawah, nak beli rumah macam mana tu?
Teres lot tengah pun dah tak ada yg harga RM300 000.
Semua harga lebih RM400 000.
Kat Bandar Kinrara ni, aku tengok semua lebih RM500 000 yg lot tengah je.
Kalau lot tepi, dah naik hingga RM900 000.

Aku akan kekal tinggal di rumah jauh di rawang selangor, kalau aku tak buat business ni.
Mujur jugak aku buat bisness.
Merasa gak la beli rumah yg selesa macam yg aku diami skrang.
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.